• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Import av exotiska klockläderband

point1

Cartier
Jag har ett alligator-band från Camille Fournet (Paris). Bra kvalitet, ska enligt uppgift från butiken i Paris där jag köpte min JLC vara Camille Fournet som tillverkar armbanden till JLC. Ligger på runt 215-250 Euro för alligator, billigare för pyton.

De har också en onlineshop där man kan beställa MTM.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tack! Det var den rörigaste hemsidan jag sett (jordbruksverkets). Stört omöjligt att hitta en lista ju. Får väl tolka det som att det finns massa fler alligatorer och pytonormar nu än innan.


Alternativt färre byråkrater på jordbruksverket...

För säkerhets skull kanske dessa demokratins bärare borde föra upp sig själva på ngn lista :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon som har testat python-banden från Officialtime?
Om inte - har någon testat några andra band från dem? Allmän kvalitét? Har det funkat smidigt att handla från dem?
Har ett alligatorläder därifrån. Vet inte om det är äkta, troligtvis inte. Bra kvalle!
 

Pope

Cartier
Man kan ju köpa alligatorkött i köttdisken på sina ställen. Tog en alligatorburgare med sonen i somras. Vidrigt måste jag säga....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Har fått hem ett par straps från http://www.abpparis.com
Riktigt, riktigt bra känsla i dom. Fint detaljarbete och överlag väldigt precis vad jag såg framför mig.
Under beställningen på hemsidan får man försöka visualisera hur det ser ut, vilket kräver lite fantasi.
De skulle tjäna på att ha en bättre hemsida där man skule kunna "bygga" kombinationer själv.

I övrigt mycket trevlig service som har fungerat utmärkt. De har mailat och dubbelkollat för att försäkra sig om att allt skulle bli som jag önskat. Engelskan är fullt begriplig och tydlig, vilket inte alltid är fallet i kontakt med franska företag.

Leveranstiden var lite lång utifrån vad utlovades men jag fick information löpande där de beklagade dröjsmålet pga att de haft många beställningar kring jul och nyår.

Priset då..? Med tanke på att man får betala runt 2k för ett icke customized band av bra kvalitet får jag lova att säga att de är prisvärda. Om man är lite dum i huvet och en nörd, vill säga. :D

image.jpg
 

leicaphile

Panerai
Man kan ju köpa alligatorkött i köttdisken på sina ställen. Tog en alligatorburgare med sonen i somras. Vidrigt måste jag säga....


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ser att det är flera som missat den tidigare posten om varför alligator är med på listan. Eller menar du att du köpte köttet i Sverige? Har bara sett krokodil till salu här.

Ang. att äta dem, så beror det på hur man lagar till det. Alligator étoufée är ruskigt gott!
 

par

Patek
2-Faktor
...vilket är svårare än man skulle kunna tro. :) Inte enklaste valet att matcha.

Tack!
Precis vad jag tänkte, när man har så utstickande band måste klockan vara diskretare. Oavsett jäkligt snyggt och kul att du vågar!

Edit: En grön dd med grönt pyton hade nog suttit som en smäck:)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Nu är ju frågan vad man ska köpa till dj.
Hur långa var lev tiderna Jacob ?
Min leverans tog 5 veckor vilket jag inte tror är standard. Dels hade ett mail från dom där de ville säkerställa något hamnat i min junkmail i en vecka innan jag hittade det. Dels var det jul och de hade, enligt utsago, extramycket beställningar.
Tippar på dryga tre veckor som ungefärlig vanlig leveranstid.
 
  • Like
Reactions: par
Topp