• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

important watches.jpg


Katalogen är publicerad, visningen har öppnat och budgivningen är igång!

http://online.auktionsverket.se/auktion/temaauktion/
cleardot.gif


Klockorna visas på Nybrogatan 32 i Stockholm 14-20 oktober med auktion online som avslutas den 21 oktober.
Visningen är öppen vardagar kl 10-18 samt lördag 15 oktober kl 10-16.

Vår klockexpert Per Ekelund finns på plats på visningen den 14-15 oktober.
Ta gärna med egna klockor om du är intresserad av en värdering eller försäljning.

Välkommen!
 

Skuggan

Omega
Lite gott och blandat där, vill gärna på den visningen. Kan tycka att det var tunt med Rolex i sportsegmentet.
 

Whedda

Rolex
Longineskronografen ser spännande ut men även där saknar jag mer utförlig beskrivning. Annars känns utbudet lite mellanmjölk för att vara Important Watches.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Longineskronografen ser spännande ut men även där saknar jag mer utförlig beskrivning. Annars känns utbudet lite mellanmjölk för att vara Important Watches.
Var in och skulle kika vad som fanns men missade den helt i allt kaos. Synd då den kanske varit småskoj att kika på.

Fanns inte någon katalog tillgänglig utan hänvisades att gå in på hemsidan. Slutade med att jag gick hem istället.
 
Snåla beskrivningar och konstigt att ej ens bemöda sig att funktionstesta klockorna på en Auktion som man kallar Important watches!

Håller med, klart pinsamt!

Illa att inte ens testa om de funkar... hur svårt kan det vara! Stort minus! :stop:

@Aurum @Gummo @BoEtt Vi skriver "Ej funktionstestad" eftersom vi inte fullt kan garantera klockornas fulla funktion. Per går naturligtvis igenom alla klockor vid katalogisering och värdering och om det t ex saknas delar eller finns synliga skador så uppges detta i beskrivningen och påverkar prissättningen av klockan.
/Sophie
 

Erik1

Patek
2-Faktor
@Aurum @Gummo @BoEtt Vi skriver "Ej funktionstestad" eftersom vi inte fullt kan garantera klockornas fulla funktion. Per går naturligtvis igenom alla klockor vid katalogisering och värdering och om det t ex saknas delar eller finns synliga skador så uppges detta i beskrivningen och påverkar prissättningen av klockan.
/Sophie
Tips, kör klockorna i en timegrapher och bifoga resultat. Då kan man med relativ säkerhet se uppenbara servicebehov etc. och något jag tror skulle vara väldigt uppskattat av köpare. :)
 
Var in och skulle kika vad som fanns men missade den helt i allt kaos. Synd då den kanske varit småskoj att kika på.

Fanns inte någon katalog tillgänglig utan hänvisades att gå in på hemsidan. Slutade med att jag gick hem istället.
Trist att du hade en dålig upplevelse. Det är troligen mindre trångt längre fram i visningsperioden om du känner att du missade något nu.
/Sophie
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
@Aurum @Gummo @BoEtt Vi skriver "Ej funktionstestad" eftersom vi inte fullt kan garantera klockornas fulla funktion. Per går naturligtvis igenom alla klockor vid katalogisering och värdering och om det t ex saknas delar eller finns synliga skador så uppges detta i beskrivningen och påverkar prissättningen av klockan.
/Sophie
Finns väl inget auktionshus som fullt garanterar klockornas fulla funktion, men man skiljer på om de går eller ej. Ni bör nog ändra er formulering.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
@Aurum @Gummo @BoEtt Vi skriver "Ej funktionstestad" eftersom vi inte fullt kan garantera klockornas fulla funktion. Per går naturligtvis igenom alla klockor vid katalogisering och värdering och om det t ex saknas delar eller finns synliga skador så uppges detta i beskrivningen och påverkar prissättningen av klockan.
/Sophie
Jag menar att det i princip inte står någonting om klockornas skick under posten Kondition i katalogen. Det känns slappt.
 

BoEtt

Rolex
@Aurum @Gummo @BoEtt Vi skriver "Ej funktionstestad" eftersom vi inte fullt kan garantera klockornas fulla funktion. Per går naturligtvis igenom alla klockor vid katalogisering och värdering och om det t ex saknas delar eller finns synliga skador så uppges detta i beskrivningen och påverkar prissättningen av klockan.
/Sophie
Jag förstår hur ni tänker, men uttrycket "Ej funktionstestad" är Tradera nivå, slött, slappt o likgiltigt. De flesta härinne är nog medvetna om att det behövs både reparation och service. Men att inte lämna någon info alls, då blir det för mycket "köpa grisen i säcken". Skriv ut om de funkar eller inte det räcker för mig, exakta detaljer på vilken skruv som felar får man ändå ta sen med sin urmakare. I all välmening! :)
Lycka till med auktionen!
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
"ROLEX, Precision, armbandsur, stål, 1950-tal, manuellt uppdrag, plexiglas, refnr: 6422, serienr: 121398, originalarmband i stål refnr: 78350.19..."
Jag vet inte hur lång tid det tar för en okunnig att googla fram att det där armbandet inte fanns på 50-talet, men det kan inte röra sig om många minuter. Att kalla det "slappt" är uttrycka sig milt. De sönderkomprimerade bilderna påminner också om bottenskrapet av Traderasäljare. Det är knepigt att bilda sig en uppfattning om urens skick.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6908.JPG
IMG_6909.JPG
IMG_6910.JPG
IMG_6911.JPG

Gör jag något fel? Bilderna har sämre upplösning och kvalitet än japanska annonser från privatpersoner. Hur ska man kunna bedöma boett, tavla, visare utifrpn dessa bilder?
 
Topp