• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Impulsköp chrono24, udda fisk - nu på handleden

Chrisse

Patek
2-Faktor
Låg i säng och skrollade chrono24 på mobilen, hamnade under brands och "C", haft en Concord C1 för längesen, tänkte kolla in vad som fanns. Dök på en C1 i Titan med Sobros Retrograde modul, tyckte den va najs så slog till. 4200€ senare är den på väg hem till mig :shock:

Smakprov bild från webben innan jag kan ta bilder på min, vet denna inte lär falla alla i smaken, men o andra sidan kan ju inte alla ränna efter Rolex och Seiko ;)
 
Re: Impulsköp chrono24, udda fisk

Chrisse skrev:
Låg i säng och skrollade chrono24 på mobilen, hamnade under brands och "C", haft en Concord C1 för längesen, tänkte kolla in vad som fanns. Dök på en C1 i Titan med Sobros Retrograde modul, tyckte den va najs så slog till. 4200€ senare är den på väg hem till mig :shock:

Smakprov bild från webben innan jag kan ta bilder på min, vet denna inte lär falla alla i smaken, men o andra sidan kan ju inte alla ränna efter Rolex och Seiko ;)

large_concord_c1retrogradetitanium_0320054.jpg

Grattis, kul att någon vågar sig utanför den inslagna fåran, känner inte till märket alls, lite lik Hublot King Power, ser hård it....
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: Impulsköp chrono24, udda fisk

Chrisse skrev:
Låg i säng och skrollade chrono24 på mobilen, hamnade under brands och "C", haft en Concord C1 för längesen, tänkte kolla in vad som fanns. Dök på en C1 i Titan med Sobros Retrograde modul, tyckte den va najs så slog till. 4200€ senare är den på väg hem till mig :shock:

Smakprov bild från webben innan jag kan ta bilder på min, vet denna inte lär falla alla i smaken, men o andra sidan kan ju inte alla ränna efter Rolex och Seiko ;)
Särdeles kul med sköna bidrag till mångfalden, udda indeed och rätt hård. Personligen väljer jag en annan väg i utvecklingen av klocknörderiet men ser fram mot en recension när den landat och ridits in, är nyfiken på hur den känns kvalitetsmässigt. Grattis!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Re: Impulsköp chrono24, udda fisk

Tack, kommer bli skoj.

Har haft Concord tidigare, de är solida med fin kvalitet, dock rätt udda.

Jag vill ha lite mångfald själv i lådan, denna sticker ut åt det extrema (annorlunda) hållet.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Re: Impulsköp chrono24, udda fisk

Oj, kul! Hade faktiskt ingen aning om att concord tillverkade "normala" klockor också, associerade enbart märket med sånt här:
concord.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: Impulsköp chrono24, udda fisk

Udda är bra! Gratulerar till ett kul spontaninköp!
 

BME

Cartier
Re: Impulsköp chrono24, udda fisk

Gillar den! Grattis!
Lite fundersam över kronan bara den ser "gigantisk" ut risk för skavsår på handen nästan... :shock:
 

AndyK

Cartier
Re: Impulsköp chrono24, udda fisk

Chrisse skrev:
AndyK skrev:
Chrisse skrev:
4200€ senare är den på väg hem till mig :shock:
Den som ändå kunde spontanhandla för 35000:- :shock: But I will get there some day....

Kanske inte gör det varje dag heller, men sålde en fin klocka förra veckan, så tyckte jag rättfärdigade köpet på så vis
Bra för kassaflödet. :)
Sen mår ju konjunkturen bra av konsumtion också. :mrgreen:
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Re: Impulsköp chrono24, udda fisk

Nu på handleden, bekväm, lätt och annorlunda

Kommer återkomma med en liten review om klockan och märket
 

paradis

Audemars
Grattis till klockan,men 35.000 !!!! Kostar en sådan verkligen så MYCKET..???? Jag köper bara Rolex,så har mycket svårt att fatta när någon köper ,annat ock i dom summor..........
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
paradis skrev:
Grattis till klockan,men 35.000 !!!! Kostar en sådan verkligen så MYCKET..???? Jag köper bara Rolex,så har mycket svårt att fatta när någon köper ,annat ock i dom summor..........

Det var ett kap för 35000:- :)

Listpris enl. källor är $14500USD (sen är ju listprisjämförelser lite utav ett skämt)
 

Ricrob

Patek
Riktigt ball! Kanske inget jag själv skulle lägga slantarna på men som sagt, hur kul skulle det vara om alla tyckte lika... Iofs så är det ju lite så i fallet Rolex.. :shock:
 
Topp