Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Inbrott efter blocket annons

Diskussion i 'Diskussion' startad av marw, 19 juni 2016.

1. marw
    Trådstartare

marw Stadsbo

Från:
    Stockholm
    image.png Såg nyss på blocket att den välkände R*nni* Er**sson som nyligen haft tre klockor från Rolex till ett värde av minst 150k på blocket förefaller ha haft inbrott. Se hans uppdaterade annonser där han själv skriver ut detta. Således bör man vara extra försiktig med sina personuppgifter och telefonnummer som är kopplade till dessa. Kanske ingen nyhet för någon men tål att upprepas.

Senast ändrad: 19 juni 2016
    Jimpa, stelah, rillesnille och 5 andra gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Med tanke på hur KS växer så är det nog bara en tidsfråga innan scammer mfl hittar hit. Dags att höja annonsgränsen till 6 mån och 250 poster.

Uggla, Jimpa, Rearden och 101 andra gillar detta.
  3. holma20

holma20 Borgare

Sjukt tråkigt men me tanke på att han lägger ut annonserna både på blocket "anonymt"
    Så har han ju annonserna (med samma bilder ) på fb där hans namn och profil mm. Syns offentligt , :/
    Känns som att idioterna som gjorde detta inte behövt vara i kontakt med honom för att kunna lista ut var han befinner sig.

Sinizter och paradis gillar detta.
  4. Mr.Carrera

Mr.Carrera Bonde

Låter vettigt så +1 på den.

Linkan, Aarrgghh, Icaras och 6 andra gillar detta.
  5. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Usch va tråkigt.

6. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Mycket bra förslag!

ScubaKing och Jerico gillar detta.
  7. holma20

holma20 Borgare

Helt klart !

ScubaKing och Jerico gillar detta.
  8. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Mycket tråkigt , men han hade inbrott , ingen som lurade honom . Det kan hända här också , när man säljer ock är inte försiktig .

ScubaKing gillar detta.
  9. Tsson

Tsson Torpare

Från:
    helsingborg
    Måste även vara en risk när man köper den av en halvskummis-att hans kamrater "hämtar" den senare?..

10. Mr.Carrera

Mr.Carrera Bonde

Även om detta skulle påverka mig så tycker jag det helt klart skulle vara något man bör titta på.
    Egentligen skulle man blockera hela annonsplatsen till att varken kunna köpa eller sälja.
    Då kan man i alla fall känna sig mer trygg både när man handlar och säljer.

Anatta&Watashi, Jerico och yonsson gillar detta.
  11. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Bättre med en sådan gräns för att få kunna se köp & sälj-avdelningen överhuvudtaget.

Uggla, Seikosthlm, Jonaz och 32 andra gillar detta.
  12. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Jäkligt trist egentligen men det är ju den verkligheten vi lever i.
    Annars får man väl som vanligt köpa säljaren :) (bara handla av goodguys)

Mr.Carrera gillar detta.
  13. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Konstaterar att DW:n inte blev stulen. :D

MariaE, Linkan, Mr.Chang och 7 andra gillar detta.
  14. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Bra smak!

15. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Fattar inte. Är ju han som säljer dom? Hur kan han sälja sina klockor om dom blivit stulna?

tissoter gillar detta.
  16. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Känns lite oklart faktiskt!

17. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Varför ligger dessa annonser uppe om de nu är stulna?

18. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Svårt med sarkasm i skriven form så antar att du är seriös. Uppfattar det som att han antingen skulle sälja klockorna innan stölden och nu har uppdaterat titeln för att varna/visa att han inte säljer de längre alternativt att han skapade annonserna bara för att varna/återfinna klockorna..

poormans, rillesnille, ErikGBG och 1 annan gillar detta.
  19. marw
    Trådstartare

marw Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Uppenbart behövs en förklarande text för delar av forumet. Säljaren la ut dessa tre klockor för en tid sedan. I annonserna skriver han ut hela sitt namn samt bostadsort och ett mobilnummer som via Google går att koppla till säljaren. Någon/några tycker att det verkar vara en god idé att bryta sig in och lägga beslag på dessa tre klockor och vem vet kanske fler. Säljaren uppdaterar sina annonser på blocket och där framgår nu att de är stulna.

Sinizter, snabbmakaron, Ninen79 och 3 andra gillar detta.
  20. eshmootie

eshmootie Bonde

Från:
    Malmö
    Röstar också för högre krav på den forumdelen. Man kanske skulle kunna stänga forumet för icke reggade också?

Triumf, Andrew85, Mr.Carrera och 1 annan gillar detta.
  21. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Ja jag är seriös. Men dina ovan scenarion stämmer ju inte heller. Bara att ta bort annonserna i så fall. Om det är för att varna skulle han ju inte sätta ett pris?

tissoter gillar detta.
  22. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Ber om ursäkt om jag inte hängde med, men det såg lite konstigt när man gick in på Blocket då jag inte kände till att dessa legat uppe "en tid".

23. marw
    Trådstartare

marw Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Se ovan.

24. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Har inte kollat annonserna själv men enligt ovan har de ju funnit på blocket ett tag = han har uppdaterat för att varna/återfinna dessa. Priset är ej uppdaterat/nytt utan fanns där från början.

25. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Men om de nu är stulna så borde man väl precis som @Stefanweei skriver tagit bort annonserna?
    Ska man varna andra borde man väl lägga ut info om serienummer och modell så att andra inte råkar köpa stöldgodset.....Inte en säljesannons :)

OT: Sjukt trist med stölden :(

Stefanweei gillar detta.
  26. eshmootie

eshmootie Bonde

Från:
    Malmö

Ägaren har skrivit i en grupp på FB att han inte får tillgång till huset/lägenhet/boendet? förens imorgon. Troligtvis därför det dröjer!

mackan_108, ScubaKing och tissoter gillar detta.
  27. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Ja, det bör man nog göra men å andra sidan så vet jag att om jag hade haft tre annonser för 100+ ute så hade jag nog också uppdaterat dessa med information om att de var stulna, i alla fall tills vidare. Hade jag däremot inte alls haft några annonser uppe sen tidigare hade jag inte skapat någon heller, men när man ändå har dessa uppe kan man lika gärna uppdatera med information.

Serienummer är jag inte insatt i hur det fungerar, men det skulle jag inte känna mig trygg med att lämna ut annat än till polis/försäkringsbolag..

Men det är bara min åsikt. Sjukt tråkigt i alla fall.

tissoter och jabla gillar detta.
  28. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Okej, bra med info!
    Tackar

29. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Vet att en del skrivit ut det här EFTER att man gjort anmälan, så att ingen ska råka köpa det här i god tro.

30. sveol

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Jäkligt tråkigt men inte så förvånande. Sälj-annonser på Facebook är inte särskilt anonyma. Och om man lägger ut en bild på fb som visar ett helt bord fyllt med Rolex klockor och skriver att man har det hemma just nu... Ja det är lite som att ta på sig Dif tröjan när man står på norra stå. Någon utnyttjade troligtvis det.

Hoppas det löser sig dock. Både ekonomiskt samt mentalt. Inbrott är kränkande och kan sätta sina spår.

Amzoo, paradis och tissoter gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield