• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inbrott - köpråd >>>>>>>

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har kikat lite på Pelagos också, då jag har en god vän tillika klocksnackbroder som äger en. Den är absolut ett alternativ, men känns lite dumt att köpa likadan klocka som honom. Töntigt, kanske, men vill ha något "eget".

Pelagos i stål hade kanske inte varit heldumt...fan, skall man behöva vänta ända till mars innan man kan ta ett beslut :banghead:

Ligger förresten ute en AT för 21,5k på blocket just nu. Kanske kan vara något?
 

MBx

Cartier
Tråkigt med inbrottet. Inte meningen att strö salt i såret men det första jag skulle överväga att köpa är ett säkerhetsskåp/vapenskåp att förvara klockorna i.

Ang. nyköp av klocka skulle jag låta det sätta sig ett tag för att titta på situationen med nya ögon. Personligen tycker jag att Rolex Explorer 1 är grymt underskattat. Exp 2 är också snygg. Är du inne på att byta ut din SD kan du överväga en "vanlig" Sub och spana efter något ytterligare på längre sikt.

My two cents.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Tråkigt att höra om inbrottet. Är ersättningen från försäkringsbolaget något att hänga i granen - eller mest en spottloska i ansiktet?

ONT: Tudor Pelagos, eller Omega AT "Skyfall".
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Haha, äga en SD i smyg!? Jag utgår ifrån att föräldrarna har sett den men inte känner till värdet, eller?
 

Snigel

Cartier
2-Faktor

Dixie

Audemars
2-Faktor
Om du vill lägga ~25k så säger jag Rolex Exp 1 (14270) och om du vill lägga lite mindre så säger jag någon av Oris stentuffa dykare.
 
Topp