• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Incoming! Årsklocka nr 2

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Firar 30-årsjubileum i år. Visserligen inte förrän i sommar men det skadar ju inte att köpa lite presenter till sig själv i förskott. Har sedan tidigare en Datejust 16030 från året 1984 och idag så trillade det in en Seiko 7548-4000. Ser ut som en vanlig SKX-dykare men med quartz-verk. Inget märkvärdigt i mångas ögon kanske men jag tycker den är superball. När det kommer till Seiko så har man ju möjlighet att även pricka in rätt månad men den jag fick tag på var tillverkad i januari. Har kommit över en president-länk, tack vare JesperO , som ska på ASAP. Fler bilder kommer!

5317A2CA-70F4-4CFD-9F73-853F2E1BC00B_zpsqf2uwkrj.jpg


Med lite tur så blir det en till årsklocka nästa vecka :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Nice! Synd att du inte är gjord lite senare då kunde du letat rätt på en 7C43 (tror de kom 85-86).
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Firar 30-årsjubileum i år. Visserligen inte förrän i sommar men det skadar ju inte att köpa lite presenter till sig själv i förskott. Har sedan tidigare en Datejust 16030 från året 1984 och idag så trillade det in en Seiko 7548-4000. Ser ut som en vanlig SKX-dykare men med quartz-verk. Inget märkvärdigt i mångas ögon kanske men jag tycker den är superball. När det kommer till Seiko så har man ju möjlighet att även pricka in rätt månad men den jag fick tag på var tillverkad i januari. Har kommit över en president-länk, tack vare JesperO , som ska på ASAP. Fler bilder kommer!

5317A2CA-70F4-4CFD-9F73-853F2E1BC00B_zpsqf2uwkrj.jpg


Med lite tur så blir det en till årsklocka nästa vecka :)

Kul , var hittar man en lista med serienummer?
Hittar bara listor där man skriver in serienummer så ser man när den blev tillverkad.....
 

JesperO

Rolex
Grattis, jag håller med, den är stencool!!
Extra roligt att skicka över länken när klockan är en årsklocka...
vad säger man; win win win situation (BCF, Du och Jag är alla nöjda!!!)
Har du fat spring bars, länken är bäst med dem skulle jag tro.
 
Topp