• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Incoming 1803!

J83

Omega
God eftermiddag vänner!

Efter lång väntan har precis en härlig 1803 landat! :!D
iPhoneImage8FB302.jpg


Jag letade ett bra tag för att hitta en med blå urtavla i godtagbart skick, och till slut hittade jag denna i staterna...
iPhoneImage8FB2B5.jpg


Funderade ett tag på en nyare med safirglas, men efter diskussion med ett par gamla rävar från klockvärlden tog jag mitt förnuft till fånga..känns helt rätt och väldigt charmigt med plastglas! :!Q Och att vänja sig vid en skralltig gammal presidentlänk gick utmärkt!

Jag känner mig bra rustad inför en kall och mörk höst med dom här två vännerna (1803 och en 16660 från mitt födelseår) fightandes om handledstiden...
iPhoneImage8FB28D.jpg
(sorry för värdelös telefonbild...)

Ha de gott alla glada! :!C
 

Målarn

The Steak
Grattis!!! Grymt fin DD du hittade :D , ser riktigt Vacker ut med den tavlan ;) !!
Nu vill jag ha helguld ännu mera :evil:
 

Målarn

The Steak
Spencer66 skrev:
Målarn skrev:
Grattis!!! Grymt fin DD du hittade :D , ser riktigt Vacker ut med den tavlan ;) !!
Nu vill jag ha helguld ännu mera :evil:


Helguld är ett måste, på det bara!

Jaa det är ju det Spencer.. Men måste ju försöka bli av med min TT först, för så mycket pengar finns de ej i min svartpengaburk att jag kan casha en helgulds sub direkt :( :D
Finns en 16618 på blocket från Sigtuna för 110tkr.. Värt??
 

J83

Omega
Tack för dom fina orden Spencer! Och tack för råd och tips innan jag bestämde mig för några månader sedan!

Känns gott! :D
 

J83

Omega
Målarn! Klart du ska ha helguld! :cool: Lyser upp bättre än luminova i höstmörkret!

Bara kladda/måla på så mkt du vill i denna tråden...bara du håvar in dig en guld:are och poster lite fina bilder! :mrgreen:
 

Målarn

The Steak
J83 skrev:
Målarn! Klart du ska ha helguld! :cool: Lyser upp bättre än luminova i höstmörkret!

Bara kladda/måla på så mkt du vill i denna tråden...bara du håvar in dig en guld:are och poster lite fina bilder! :mrgreen:

Joo självklart, har redan en helguldare dock ingen Rolex utan en Speedy i gult guld :D
Inget som är fel på min TT, MEN jag bara Älskar GULD :oops: :D
 
Topp