Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Indexera urtavla

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Lönnqvistjr, 21 september 2016.

1. Lönnqvistjr
    Trådstartare

Lönnqvistjr Torpare

Hej!
    Har ett gäng urtavlor som jag vill sätta dit markeringar på (Tim och minutmarkeringar). Någon som vet en bra maskin till detta eller någon annan bra metod. Då min första tanke är att fästa manuellt är omöjligt.. eller ja, det går ju rent fysiskt, men det kommer ju inte gå att fästa dem symmetriskt och utan att det klister överallt.

Ps. Urtavlan är gjord i svart diabas.

Tack på förhand! :D
    Martin

2. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Sök på pad printing så hittar du massor av information om hur urtavlor trycks!

T.ex.

Du kan även limma på index men som du säger - du behöver nog göra en jigg iom att tavlan är av sten.
    Fräsa/gravera tavlan och sedan fylla med färg/lume kanske funkar!?

Lönnqvistjr gillar detta.
  3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Någon sorts delningsapparat för borrning av hålen lär behövas? Eller en cnc-fräs? Om du ska ha lösa index fastlimmade på tavlan. Indexen jag sett brukar ha piggar som sticker ut och limmas från undrsidan.
    Testade att mäta ut var dom skulle sitta på en väggklocka en gång. Hur svårt som helst å få det rätt.
    Blev inget bra :(

Lönnqvistjr gillar detta.