Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Införskaffa en lupp. Nu!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Landshark, 24 september 2015.

1. Landshark
    Trådstartare

Landshark Borgare

Tråden hör hemma här och inte under "mod & fix" eller "recension". Jag förstår att det är mycket begärt, men läs hela inlägget och ni ska bli upplysta.

Beställde en mycket enkel lupp i våras från Bukten. Oklart varför... Kan ha varit på fyllan... Hur som helst, den kostade 1 eller 2 GBP exklusive batteri (kan man passa på att beställa samtidigt) men inklusive frakt från Hongkong. Rätt så överkomligt pris, med en lätt underdrift. Tog ca en månad innan den var framme. Därför; köp nu och vänta inte tills behov uppstår!

Nå, Vad ska man ha den till? På senare tid är det en hel del trådar på temat "fulslipad AP", "dammkorn på tavlan", "är denna länken äkta", "min kompis har en sådan här..." etc. Jag garanterar att dessa och liknande frågor blir betydligt enklare att avgöra i ljuset av LED-belysning och 40 x förstoring!

Någon här på KS, som jag glömt nicket på, brukar sätta sin ena njure på saker och ting. Jag sätter hans andra njure på att i princip alla här på KS hade kunnat avslöja även en "bra fejk" (om uttrycket tillåts) av exempelvis en nyare Rolex (med säkerhetstexten ROLEX ROLEX ROLEX och etsad krona i glaset). Blott genom att granska detaljerna på nära håll! Gäller såklart alla klockor av viss kvalitet.

Och råkar man inte ha något uppenbart behov av att undersöka eventuella tvivelaktigheter, är det inte helt oävet att studera sin dyrgrip på nära håll!

Så, tips från mig. Köp nu och förfasas eller njut. Allt utifrån omständigheterna i det enskilda fallet. :)

lupp.jpg

andreas, jabla, theargonaut och 14 andra gillar detta.
  2. GT_karl

GT_karl Bonde

Vilken är den rekommenderade förstoringen för att få en lupp som passar de flesta uppdrag?
    vad säger ni som har/använder lupp?

3. GT_karl

GT_karl Bonde

Såg att din var på x40

4. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Viktigare än mycket betr lupp är att våga se med BÅDA ögonen samtidigt.
    När man vågar/klarar det får man djupseende + att man slipper träningsvärk i ögonlocket man kniper igen.
    Du kan inte meka/bygga modeller med lupp utan djupseende, skruvarna flyger åt alla håll då.

5. Chuck

Chuck Friends of KS

Finn en bra på Kjell!

6. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    Definitivt en fake rolex det där :) skämt åt sido så skulle det va kul att nörda hemma med lupp helt klart!

Landshark gillar detta.
  7. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Har haft en i 10 år. Köpte några av dom här, så bra den är.... image.jpeg

djupdykaren gillar detta.
  8. djupdykaren

djupdykaren Bonde

Köpte några stycken så nu ser jag snart med alla ögon//blir kanske några över till den andra avdelningen!
    Godnatt från sängen!

Landshark gillar detta.
  9. Taxman

Taxman Friends of KS

Funkar det att fota "genom" luppen?

10. djupdykaren

djupdykaren Bonde

Det borde göra det!

11. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

image.jpg Joråå .

12. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

image.jpg Kör med nåt tyskt som hängt med ett tag. Oklart vart jag hittat den ?
    Men bra att ha iofs.

djupdykaren gillar detta.
  13. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Hittade några fler :)

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      209,7 KB
      Visningar:
      27
  14. nissehult

nissehult Friends of KS

Jag har för mig att standard för urmakare är en 4x och en 10x. Eftersom det här är internet så lär jag snabbt bli rättad om mitt uttalande är fel :)

paradis gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield