Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Info om City klockor

Diskussion i 'Vintage' startad av SweTechOne, 19 april 2015.

1. SweTechOne
    Trådstartare

SweTechOne Bonde

Hej, jag budade precis hem en trevligt patinerad City dykare på tradera :).
    Har utövat lite google-fu men jag hittar inte någon info om City klockor i allmänt.
    Så ja skulle vilja veta lite info om City som tillverkare och deras klockor.

Och självklar lite bilder (lånade från annonsen)
    205744202_15a160ea-4981-4e19-aff1-d40f2c0405fa.jpg
    205744202_a7141e1c-c3b5-4b64-a12d-0cc17ec9813b.jpg

Johan Erixon, Grafton, eriksson850 och 4 andra gillar detta.
  2. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Fint kap där, skön patina!

Nja det finns ju en hel del på forumet men verkar svårt med info. Hittar typ detta på något svenskt antikforum.

Märket City importerades och såldes till urmakare av ufirman J.P Brant i Stockholm, det var företagets lågprismärke: Bland företagets övriga klockor fanns Omega, Tissot och Aetos. City uren har som regel standardverk från Ébauche SA men även franska FE förekommer. Motsvarande klockor under andra namn var/är Facit, Nilax, Olma, Tärnan, Genfa, Rutina, Moretime, Inex och många fler namn.

Pictor gillar detta.
  3. SweTechOne
    Trådstartare

SweTechOne Bonde

Det är samma info som jag hittade. Såg att det finns en del City klockor på forumet mestadels bilder.
    Kan det vara så att City är ett OEM tillverkat klockmärke om det nu finns sådana?