Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Info om denna Eldor Geneve?

Diskussion i 'Vintage' startad av aptorsken, 6 augusti 2016.

1. aptorsken
    Trådstartare

aptorsken Borgare

Från:
    Uppsala
    Hej,

Har kommit över denna skapelse och har svårt att hitta info om den. Antar att det är ett damur? Mäter 26x33mm.
    Finns något intresse över en sån här över huvud taget? Aldrig sett förut.

Johan
    IMG_20160806_211617.jpg IMG_20160806_211624.jpg IMG_20160806_211744.jpg

chrand gillar detta.
  2. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Kan tyvärr inte bidra till något, men vill ta tillfället i akt och beklaga mig över att inte fler klocktillverkare kör på vertikalt dag/datum som på denna. Det är ruggigt snyggt och bidrar till en symmetri som högerstälda dag/datum inte grejar.

aptorsken gillar detta.
  3. aptorsken
    Trådstartare

aptorsken Borgare

Från:
    Uppsala
    Jag håller med, det är riktigt snyggt. Detta var ett impulsköp från tratten, men tyvärr är den ganska liten och vad jag tror ett damur?

4. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Mja, du kan säkert bära den utan problem. Tror det är ungefär samma mått som en Cartier Tank.