• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Info om denna Gul-klocka sökes

Parkbank

Omega
Tjena,

Har rotat fram en gammal goding ur garderoben, tror bestämt det är den första armbandsklocka jag bar på min arm, fick den för sådär 16-17 år sedan om jag inte minns fel. Försökt hitta dokumentationen som medföljde klockan men den jakten gav inget resultat. Är det någon som har någon allmän info? På bilden sitter klockan på ett nato, ska vara gummilänk men den länken hade helt enkelt vittrat sönder.

http://imgur.com/qAONxpC

/Fredrik
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Kan tyvärr inte hjälpa till men lägger bilden här så kanske du får svar lättare
image.jpeg
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
från klockmasters hemsida:
"Det var i början av sextiotalet som Dennis Cross, en man med en passion för surfing, beslutade att nog var nog. Även om han älskade att surfa, var vattnet i Atlanten för kallt, särskilt på vintern! Han åtar sig därför att utforma den första specialbyggda våtdräkten för surfare. Dennis började designa och tillverka den första våtdräkten. Denna våtdräkt ryktas ha gjorts i bakluckan av hans Splitscreen på Fistral Beach i Newquay, Cornwall. Från denna ödmjuka början, var Gul varumärket fött. Verksamheten fortsatte att växa och 1980 fick svenska Sten Warfvinge licensen på Gul watches."

Kommer ihåg det som klockor som alla kids hade på 90-talet. Yours truly inräknad, eller om det var min syster. Det var kardborre och passade bra till aqua-limone tröjan.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
från klockmasters hemsida:
"Det var i början av sextiotalet som Dennis Cross, en man med en passion för surfing, beslutade att nog var nog. Även om han älskade att surfa, var vattnet i Atlanten för kallt, särskilt på vintern! Han åtar sig därför att utforma den första specialbyggda våtdräkten för surfare. Dennis började designa och tillverka den första våtdräkten. Denna våtdräkt ryktas ha gjorts i bakluckan av hans Splitscreen på Fistral Beach i Newquay, Cornwall. Från denna ödmjuka början, var Gul varumärket fött. Verksamheten fortsatte att växa och 1980 fick svenska Sten Warfvinge licensen på Gul watches."

Kommer ihåg det som klockor som alla kids hade på 90-talet. Yours truly inräknad, eller om det var min syster. Det var kardborre och passade bra till aqua-limone tröjan.
Japp, hade både Gul klocka (engelskans gull=fiskmås) och Aqua Limone T-shirt :)

Gul var som sagt våtdräktstillverkare som även senare tillverkade vattentäta klockor ofta med färgglada tavlor och även infälld digitaldisplay samt färglada velcro/kardborreband. Billiga och bra kvartklockor. Vet att jag fick min som en premie från tidningen SurfSport har jag för mig (eller om det var Åka skidor?). Tror jag har kvar den någonstans...
 

Parkbank

Omega
Så klockorna hamnade som diverse tidningspremier också, nästan som Kalle Anka-klockorna.

Min har lite olika finesser, världstid, mätare för tidvatten (osäker på om den funktionen ens är relevant), möjlighet att göra anteckningar och min egen favorit, ett spel :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har tyvärr inget info om klockan som TS länkar till, sorry!

Däremot har jag några som @Rozzy pratar om, vet att jag köpte den vänstra av en polare som jobbade i en sportbutik i Västerås i slutet av 80-talet för 500:-, då höll dom på att lansera dom och det var inte säkert att dom skulle börja säljas. Väl i Grekland när jag och en dåvarande flamma var där på semester samma sommar så blev jag erbjuden bra mycket pengar för denna klocka, även på den tiden så hade jag svårt att skiljas från mina klockor. Sen var det ju inte säkert att man skulle få tag på en sådana GUL klocka igen, så därför sålde jag den aldrig. Men det visade sig att dom små jävlarna slog som fean och att dom blev poppis är väl bara förnamnet, dom sålde som satan i väldigt många butiker...

Här är mina tre!

DSC_2627.JPG


Det var denna som Greken ville köpa för någon tusenlapp, men jag avböjde, Hm!

DSC_2630.JPG
 
Topp