• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Info om min mögel Longines Automatic

Tommytvigg

Cartier
Hej kära klockvänner. Det är första gången jag skriver här på vintagedelen och jag måste säga att ju längre mitt klockintresse går, så gillar jag vintage mer och mer.
Först lite bakgrunds info. Denna klocka fick jag av en av mina bästa vänner för ca 15år sedan. Han var lite på fyllan och ville ge mej en present :D
Jag blev superglad och har alltid vårdat den. På den tiden hade jag noll klockintresse, men lämnade faktiskt in den till min lokale urmakare för service år 2004.
Jag har fått berättat att det är en av dom första automatarna?
Jag tror den är i 14k, men inte säker.
Är den ovanlig?
Om någon vet, skriv gärna lite info om denna modell. Här kommer några bilder.

IMG_3064.jpg


IMG_3069.jpg


IMG_3065.jpg


IMG_3067.jpg


IMG_3071.jpg


Mvh Tommy
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Har inget svar på dina frågor men jäkligt snygg klocka med bra historia! Skruvar du av boettlocket borde det väl stå 14k där kanske?
 

Tommytvigg

Cartier
LongCon skrev:
Har inget svar på dina frågor men jäkligt snygg klocka med bra historia! Skruvar du av boettlocket borde det väl stå 14k där kanske?


Jag håller med dej, den är riktigt snygg! Jag har faktiskt inte sett någon som ser lika ut. Tror den är från -60
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Dålig på Longines men skulle också säga 50-tal. Detta innebär att det inte är en av de första automatiska verken då jag har den första som är tillverkat 1920-1930 (Harwood). Tavlan på ditt ur är lite slarvigt tvättad och kronan är utbytt. Men om den är i solitt guld skulle jag offra på den lite polering och ett nytt läderband. Fint ur!
 

Tommytvigg

Cartier
Aurum skrev:
Dålig på Longines men skulle också säga 50-tal. Detta innebär att det inte är en av de första automatiska verken då jag har den första som är tillverkat 1920-1930 (Harwood). Tavlan på ditt ur är lite slarvigt tvättad och kronan är utbytt. Men om den är i solitt guld skulle jag offra på den lite polering och ett nytt läderband. Fint ur!

Okej det är är allså tvätten som gjort den lite fläckig i sitt utseende Mao.
Den är inte solid 18k, utan 14 tror jag det är.
 
Topp