Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Info om min mögel Longines Automatic

Diskussion i 'Vintage' startad av Tommytvigg, 23 mars 2013.

1. Tommytvigg
    Trådstartare

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Hej kära klockvänner. Det är första gången jag skriver här på vintagedelen och jag måste säga att ju längre mitt klockintresse går, så gillar jag vintage mer och mer.
    Först lite bakgrunds info. Denna klocka fick jag av en av mina bästa vänner för ca 15år sedan. Han var lite på fyllan och ville ge mej en present :D
    Jag blev superglad och har alltid vårdat den. På den tiden hade jag noll klockintresse, men lämnade faktiskt in den till min lokale urmakare för service år 2004.
    Jag har fått berättat att det är en av dom första automatarna?
    Jag tror den är i 14k, men inte säker.
    Är den ovanlig?
    Om någon vet, skriv gärna lite info om denna modell. Här kommer några bilder.

Mvh Tommy

2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Har inget svar på dina frågor men jäkligt snygg klocka med bra historia! Skruvar du av boettlocket borde det väl stå 14k där kanske?

3. Tommytvigg
    Trådstartare

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna

Jag håller med dej, den är riktigt snygg! Jag har faktiskt inte sett någon som ser lika ut. Tror den är från -60

4. Kettil

Kettil Biskop

Med all säkerhet är den betydligt äldre än 1960...
    mvh

5. Tommytvigg
    Trådstartare

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Precis det stämmer 50 talet är det.
    Mvh

6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Dålig på Longines men skulle också säga 50-tal. Detta innebär att det inte är en av de första automatiska verken då jag har den första som är tillverkat 1920-1930 (Harwood). Tavlan på ditt ur är lite slarvigt tvättad och kronan är utbytt. Men om den är i solitt guld skulle jag offra på den lite polering och ett nytt läderband. Fint ur!

7. Tommytvigg
    Trådstartare

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Okej det är är allså tvätten som gjort den lite fläckig i sitt utseende Mao.
    Den är inte solid 18k, utan 14 tror jag det är.