• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Info om Omega Seamaster 120 sökes

Strandman

Breitling
Hej,
Jag tycks inte hitta någon info om mitt senaste förvärv.
Är det någon som kan ge mig en kort summering av just denna modellen och kanske en ungefärlig värdering?

IMG_7166.JPG IMG_7167.JPG IMG_7168.JPG
IMG_7166.JPG
IMG_7167.JPG
IMG_7168.JPG
 

JohnDoe

Rolex
Prövade "omega seamaster 120" på google och fick många relevanta svar, t.o.m till hit till KS. Även om de första träffarna inte hade just din urtavla så finns tillräckligt mycket för att gå vidare. Avskyr att vara grinig men tycker det är lite "slappt" att inte ens orka googla och kanske följa läsa lite på sidorna du får upp. Kasta du in vintage i sökningen får du nog mer träffar. Eller gå till en värderare som mot betalning tar fram den info du efterfrågar. Ganska tröttsamt med en ziljon nya trådar i veckan av nyreggad user som vill ha en klocka identifierad och värderad, gratis. Särskilt en sådan här lätt klocka som det finns massor skrivet om,
 

Strandman

Breitling
Poängen är tagen men eftersom jag inte hittar en enda bild på en exakt likadan urtavla och med blå sekundvisare så tyckte jag att det var befogat att ställa frågan.
 

Strandman

Breitling
Tack för ditt svar, det är dock inte en exakt likadan urtavla (120m/1400feet står det inte på min).
Kanske gör det inte så stor skillnad men det vore intressant att veta.
 

JohnDoe

Rolex
Tack för ditt svar, det är dock inte en exakt likadan urtavla (120m/1400feet står det inte på min).
Kanske gör det inte så stor skillnad men det vore intressant att veta.
Nej men som jag sa detta är första träffarna. Baserat på det så söker man vidare och adderar den info man får. Sökningen blir då successivt bättre när du har ett ref.nr och annat att söka med. Har du boettens ref.nr så är det lättare att pussla ihop det med årtal och varianter. Kanske den har fått urtavlan bytt någon gång. Vem vet vad som döljer sig på sidan två o tre på google. Lägg en timme på google och pussla. Bara för att du inte får upp just din kombo av boett, visare och urtavla på träff 1-5 på en 45 år gammal klocka så betyder det ju inte att den är "omöjlig" att hitta.
 

JohnDoe

Rolex
Annars kan du även kolla med kaplans, de har en omega specialauktion senare i höst. De samarbetar med omega och kan få fram utdrag ur omegas register.
 
Topp