• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Info sökes om: Dixmont DJ-no 2271 Mao Ze Dong 100th anniversary watch

Hej,

Efter gårdagens hjälp till en kollega med info om en Bosco klocka som China förtjänstfullt hjälpte till med i vitage delen så kom idag nästa kollega idag med denna dinka:
Dixmont DJ-no 2271 Mao Ze Dong 100th anniversary watch
Inköpt av hans svärfar i Kina under Mao´s 100 års jubileum 1993.
Någon som känner till denna klocka och vad den kan vara värd?
Verkar vara i 18k med en massa diamanter enligt utsago.

Bilder kommer.

MVH
Anders P
 
Bild:
9HQGfFz.jpg
 
C

China

Guest
Det ser ut att vara en av Dixmonts mer påkostade jubileumsmodeller, och ett stort plus att det rör sig om ett "full set". Priset tycker jag är svårt att spekulera i, då jag inte har koll på den här modellen. Men scanna av Taobao med jämna mellanrum, så hittar du nog en prisuppgift. Länk nedan för sök på "Mao Zedong armbandsur".

http://s.taobao.com/search?q=%C3%AB...s&isprepay=1&promote=0&tab=all&s=0#J_relative
 

Steve O

Breitling
Hittade en ny värdering av en liknade klocka, och priset sattes då till 180.000 Yuan ( 2013-06).
http://www.lsgjart.com/Product_2758.html

De första 3000 exemplaren av denna klocka värderas dock lite högre i Kina, då dessa endast såldes för den lokala kinesiska marknaden, medans nr: 3001-9999 fick säljas för export, viket drar ner priset för en del kinesiska samlare.

Lite info om denna klocka

Klockans ursprungspris år 1993 var 8800 Yuan
Klockan är tillverkat i 18K guld, medan länken endast är guldförgylld (18K).
Ringen är utsmyckad med 41st diamant och urtavlan är utsmyckad med över 100st briljanter, 10st röda safirer samt ett Mao ansiktet som är tillverkat av 24K guld och som har renats till 99,99% renlighet
 
Hittade en ny värdering av en liknade klocka, och priset sattes då till 180.000 Yuan ( 2013-06).
http://www.lsgjart.com/Product_2758.html

De första 3000 exemplaren av denna klocka värderas dock lite högre i Kina, då dessa endast såldes för den lokala kinesiska marknaden, medans nr: 3001-9999 fick säljas för export, viket drar ner priset för en del kinesiska samlare.

Lite info om denna klocka

Klockans ursprungspris år 1993 var 8800 Yuan
Klockan är tillverkat i 18K guld, medan länken endast är guldförgylld (18K).
Ringen är utsmyckad med 41st diamant och urtavlan är utsmyckad med över 100st briljanter, 10st röda safirer samt ett Mao ansiktet som är tillverkat av 24K guld och som har renats till 99,99% renlighet


Tackar för infon!
Ja det verkar stämma med serienummret då den är köpt på den inhemska marknaden när den var ny.
Jag hälsar och tackar å min kollegas vägnar för all hjälp!
Klocksnack är otroligt när det kommer till kunskap!

MVH
Anders P
 
Topp