• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Information om Rolex DJ damur

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Skulle vara bussigt om någon av er hade lust att hjälpa mig med att hjälpa en kamrat som söker information om sitt arvegods. Fick precis den här bilden skickad till mig:

0kSwnUw.jpg

Hade varit kul att få en uppskattning om ungefärligt årtal och värde.

Tack på förhand!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Skulle vara bussigt om någon av er hade lust att hjälpa mig med att hjälpa en kamrat som söker information om sitt arvegods. Fick precis den här bilden skickad till mig:

0kSwnUw.jpg

Hade varit kul att få en uppskattning om ungefärligt årtal och värde.

Tack på förhand!
Ser tyvärr ut som en piratkopia.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Håller med. Tavlan, boettformen och de s k endlinksen ser konstiga ut. Guldringen ser för bred ut, en ganska dålig kopia tom. Bifogar en bild på min frus.
image.jpeg
 

Knypplarn

Cartier
Lysplupparna kl 7,8 och 9 sitter ju helt off. Datumskivan och förstoringen ser suspekt ut och kronan känns inte rätt i form/storlek. Helhetsintrycket är minst sagt tveksamt.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Måste instämma med de andra, ser fejk ut. Det som Aurum frågar om är alltid en bra idiotsäker metod för vem som helst att garanterat avgöra att det är en kopia. På Rolex klockor är guldetaljerna alltid solida på länkar och liknande, så om det har skavts av guld nånstans (vilket det verkar göra fort på billiga kopior) så är det ett väldigt synligt bevis på att klockan är falsk.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tack till alla för svar! Ska kolla upp om guldet skavts om en vecka när jag träffar på kamraten.
 
Topp