Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Information om Rolex DJ damur

Diskussion i 'Vintage' startad av klocknooben, 11 juli 2016.

1. klocknooben
    Trådstartare

klocknooben Borgare

Skulle vara bussigt om någon av er hade lust att hjälpa mig med att hjälpa en kamrat som söker information om sitt arvegods. Fick precis den här bilden skickad till mig:

Hade varit kul att få en uppskattning om ungefärligt årtal och värde.

Tack på förhand!

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Ser tyvärr ut som en piratkopia.

3. klocknooben
    Trådstartare

klocknooben Borgare

Aj aj. Nu kommer han inte bli glad. Vad tog du det på?

4. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Håller med. Tavlan, boettformen och de s k endlinksen ser konstiga ut. Guldringen ser för bred ut, en ganska dålig kopia tom. Bifogar en bild på min frus.
    image.jpeg

klocknooben gillar detta.
  5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Tycker allt ser lite fel ut. Ett tips är att bestämma vilken referens det borde vara och detaljstudera. Lysmassan är alltid perfekt på tavlan tex. Är guldet avslitet någonstans?

6. Knypplarn

Knypplarn Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Lysplupparna kl 7,8 och 9 sitter ju helt off. Datumskivan och förstoringen ser suspekt ut och kronan känns inte rätt i form/storlek. Helhetsintrycket är minst sagt tveksamt.

7. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Måste instämma med de andra, ser fejk ut. Det som Aurum frågar om är alltid en bra idiotsäker metod för vem som helst att garanterat avgöra att det är en kopia. På Rolex klockor är guldetaljerna alltid solida på länkar och liknande, så om det har skavts av guld nånstans (vilket det verkar göra fort på billiga kopior) så är det ett väldigt synligt bevis på att klockan är falsk.

8. klocknooben
    Trådstartare

klocknooben Borgare

Tack till alla för svar! Ska kolla upp om guldet skavts om en vecka när jag träffar på kamraten.

9. poormans

poormans Präst

du behöver inte kolla den, 100% falsk, fel utförande på tex boett, krona, tavla och glasring

10. klocknooben
    Trådstartare

klocknooben Borgare

Ok tack för att du tog dig tid. Då återstår det bara att göra min kamrat besviken. Får rycka plåstret imorgon bitti :(