Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Inga inkråmsbilder!?

Diskussion i 'Diskussion' startad av MBx, 16 december 2013.

1. MBx
    Trådstartare

MBx Stadsbo

Är ganska ny medlem på forumet men har besökt den en tid. En sak som slagit mig är att det är få bilder på utverket på säljesavdelningen, något som är vanligt på t ex Tradera.:blackeye:

Finns det någon förklaring till det? Det bör väl vara en relevant uppgift?

/M

2. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Finns väl ingen större anledning att öppna en ny sub eller liknande för att fota det.

3. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Folk på forumet har förstått att öppnande av en klocka inte är helt riskfritt.

Mkarlsson gillar detta.
  4. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Sen är det väl så att de som säljer här ofta vet vad det sitter för verk i klockorna när de kommer till vintage.

5. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Jag äger två dykarur och jag skulle aldrig själv vilja öppna dem utan att efteråt kunna trycktesta dem. Att däremot öppna en gammal sliten dressare med bortkniv och därefter smälla på locket igen är ju en baggis.

vikgul och Aquaracer2 gillar detta.
  6. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Hej,

Tror också att man här på forumet tar för givet att säljaren är öppen med vad som säljs och skicket. Man litar på att urverket faktiskt tillhör klockan i fråga och säljaren behöver inte ta den risk som faktiskt finns vid öppnandet av klockor, om man inte är säker på vad man gör.

På Tradera och andra siter där det är bud som gäller så är det väl helt tvärtom, för mig iaf. Så många "fina" klockor med hemmagraverade fulverk i sig och egna tolkningar av "perfect condition".

Må väl,
    Philip

David och keroro gillar detta.
  7. David

David Bödeln

Det gör mer skada än nytta att fulöppna en klocka. Jag hade inte köpt en klocka som varit öppnad och inte därefter gått tillbaka till ROB-1832 för kontroll och trycktest.

8. Omen

Omen Goldmember

Jämföra KS Köp/sälj med Tradera, fy på dig ;) ....Välkommen hit förresten!:)

9. MBx
    Trådstartare

MBx Stadsbo

Jag
    Jag satte en ":blackeye:" i mitt inlägg.:angel:

/M

babanker och Omen gillar detta.
  10. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Risken för att en klocka på K&S är falsk eller franken är minimal (även om det säkert händer).
    På tex Tradera är risken hög eller mycket hög tom, speciellt av vissa av dom mer aktiva säljarna. Här köper man säljaren på Tradera är det mer "grisen i säcken"...

Stråkarn gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield