• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ingen dålig parfymklocka! Louis Vuitton

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Louis Vuitton växlar upp och tar sin klocksatsning till riktigt seriös nivå.
image.jpeg

En helt ny klocka har precis introducerats som verkligen är Haute Horoligerie. Flying tourbillon med 80-100 timmars power reserve. Boett i platina (43mm) och klockan har certifierats med Poinçon de Genève/Geneva Seal.
http://www.revolution.watch/2016/01...s-a-flying-tourbillon-with-poincon-de-geneve/

image.jpeg
image.jpg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg


Jag är vanligtvis inte jätteförtjust i skelleterade klockor, speciellt inte när du ser din hud genom, men klockan är riktigt häftig.
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den var riktigt läcker, ända tills handleds bilden.... o_O (i mitt tycke)
Blir säkert 10 ggr finare runt en kvinnas handled misstänker jag.
Men de skall ha en eloge för designen och för att inte ta den enkla vägen !
 
Senast ändrad:

Subby

Rolex
Louis Vuitton växlar upp och tar sin klocksatsning till riktigt seriös nivå.
image.jpeg

En helt ny klocka har precis introducerats som verkligen är Haute Horoligerie. Flying tourbillon med 80-100 timmars power reserve. Boett i platina (43mm) och klockan har certifierats med Poinçon de Genève/Geneva Seal.
http://www.revolution.watch/2016/01...s-a-flying-tourbillon-with-poincon-de-geneve/

image.jpeg
image.jpg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg


Jag är vanligtvis inte jätteförtjust i skelleterade klockor, speciellt inte när du ser din hud genom, men klockan är riktigt häftig.

Inget för håriga armar.
 

Johanee

Breitling
Någon som har erfarenhet av Louis Vuitton klockor? Är de något att ha vad det gäller urverk? Funderar på en LV Tambour chronograph caliber LV277.
Eller är det bara ett smycke fortfarande?
 

BCKSTRM

Rolex
Sorry, må vara superavancerad men ser ut som en billig skräpklocka enligt mig... Fattar inte hur folk tycker det är snyggt med genomskinliga/skelleterade klockor...
 

Oew

Rolex
Någon som har erfarenhet av Louis Vuitton klockor? Är de något att ha vad det gäller urverk? Funderar på en LV Tambour chronograph caliber LV277.
Eller är det bara ett smycke fortfarande?
Är väl baserad på el primero så är bra urverk! Gillar du den så kör, skit i vad alla andra säger!
 

Ola G

Cartier
Tekniskt intressant men tyvärr ungefär lika smakfullt som de mesta annat de presenterat på senare tid
Med vänlig hälsning
Ola G
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Är det Ryssland och Dubai som har målgruppen för de här superdyra klockorna tillverkade av mode-märken?
 

Wboy

Panerai
Är inte armbandet och bandhornen väldigt smala i förhållande till boettens storlek här? Känns som man inte riktigt tänkt igenom helheten här utan fokuserat uteslutande på urverk och boett.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Rätt intressant, jag läste om just LV i en bok om klockor. Trodde inte man såg det som ett "riktigt" märke. Men tydligen lovordades det som mycket bra vill jag minnas.
Personligen vet jag inte.
Nah jag håller med dig faktiskt, den passar mig varken plånboks eller designmässigt.
Men helt säkert någon annan :)
 

tissoter

Audemars
Nah jag håller med dig faktiskt den passar mig varken plånboks eller designmässigt. Men helt säkert någon annan :)
Den platsar ju iofs i övre delen av parfymklockor :) bättre än mycket annat i den kategorin. Men för de pengarna får man mycket mer och roligt men misstänker att den typiske LV-köparen inte resonerar så ;) kan de inte hålla sig till väskor.....
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den platsar ju iofs i övre delen av parfymklockor :) bättre än mycket annat i den kategorin. Men för de pengarna får man mycket mer och roligt men misstänker att den typiske LV-köparen inte resonerar så ;) kan de inte hålla sig till väskor.....
Jag ser en snuskigt rik bohem framför mig...
 
Topp