• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ingen minns en fegis (kan bli en paketöppning)

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Det finns ju flera gamla hederliga talesätt på samma tema:

- friskt vågat hälften vunnet
- ingen minns en fegis
- den som aldrig köpt en klocka av en privatperson i ett annat land har inte levt

Eller, okej. Det där sista kan jag eventuellt ha hittat på själv.

Nåväl. Efter att ha sålt av några klockor med planen "färre men värre" och ha provat lite och letat lite så tog jag idag klivet och gick med på att föra över en handpenning på en icke-försumbar summa surt förvärvade Eurosar till en - iaf på mail - trevlig namne i Holland.

Jag vågar inte säga något till min fru. Åtminstone inte förrän klockan har anlänt. Nu väntar ett par ångestfyllda dagar.

Men så här mycket kan jag säga; om allt går som det ska så väntas en paketöppning av den utan jämförelse snyggaste klockan från ett för mig helt nytt märke, närmare bestämt Panerai...

Spänningen är oliiiiiiidlig. Som den käre Peter Harryson skulle ha sagt.

Trevlig helg på er alla!

/Robert
 

Maro

Audemars
Jag kan tänka mig att det är några nervösa dagar, tycker själv man kan bli lite hispig när man skickar inom Sverige ibland! Spännande
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Har du fått någon uppskattning om när den kan tänkas komma?

Jag för över pengar idag. Då har han dem på måndag och skickar klockan då, eller kanske på tisdag? Men så är det ju massa röda dagar och sånt skit nästa vecka... :(

Så i början av veckan därpå?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Detta blir intressant att följa!
Vi får hoppas att du inte köpt grisen i säcken så att säga ;-)

Verkligen... Har fått massa bilder och har kommit överens om slutbetalning först när jag har kunnat verifiera klockan hos en AD...

Men i värsta fall dyker det ju som sagt inte ens upp någon klocka! :)
 

KMS

Rolex
Handla med folk utanför Sveriges gränser, snacka om walking on the wild side!:D

E nog lugnt, om du e säker på säljaren.
 

BME

Cartier
Hmm undrar om någon försöker säga mig något helt plötsligt ser jag o läser om pannor överallt!
Grattis i förskott iaf!!!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hmm undrar om någon försöker säga mig något helt plötsligt ser jag o läser om pannor överallt!
Grattis i förskott iaf!!!

Jag försöker att inte ta ut segern i förskott, men tack ändå! :)

Jag var sjukt skeptisk till storleken först. Men sedan landade jag helt plötsligt i att en Panna _ska_ vara stor. Det är en del av formspråket. På exakt samma sätt som en DD inte ska vara det. Problemet är när klockor utan ett tydligt syfte börjar svälla, tex Omega med sina nya 8500-verk och oversizeboetter. Då blir det bara oklart. Så från att ha varit sjukt skeptisk och sett en Panna som inget mer än en dyr Kyboe, har jag verkligen börjat uppskatta den.

Sedan får vi se om jag trivs lika väl med den på armen efter lite användning... :)
 

BME

Cartier
Jag försöker att inte ta ut segern i förskott, men tack ändå! :)

Jag var sjukt skeptisk till storleken först. Men sedan landade jag helt plötsligt i att en Panna _ska_ vara stor. Det är en del av formspråket. På exakt samma sätt som en DD inte ska vara det. Problemet är när klockor utan ett tydligt syfte börjar svälla, tex Omega med sina nya 8500-verk och oversizeboetter. Då blir det bara oklart. Så från att ha varit sjukt skeptisk och sett en Panna som inget mer än en dyr Kyboe, har jag verkligen börjat uppskatta den.

Sedan får vi se om jag trivs lika väl med den på armen efter lite användning... :)
Klart det kommer gå finemang detta!
Hade en 111:a tidigare som satt förbannat bra på armen saknar en panna i lådan får se vad framtiden har i sitt sköte :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Utdraget, seeeegt och på gränsen till trist nu....;)
Eller är det ett kommande koncept..." Jag har köpt klocka, den kommer snart..." -trådar?
Och sedan kommer unboxtråden
För att avslutas med handledsskottstråden....

Räcker det inte med själva tråden då köpet visas, måste vi verkligen ha alla?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Utdraget, seeeegt och på gränsen till trist nu....;)
Eller är det ett kommande koncept..." Jag har köpt klocka, den kommer snart..." -trådar?
Och sedan kommer unboxtråden
För att avslutas med handledsskottstråden....

Räcker det inte med själva tråden då köpet visas, måste vi verkligen ha alla?

Till skillnad från "jag har köpt ny klocka"-tråden, följt av "det här är en keeper"-tråden, följt av "nu är den till salu med plasten kvar"-tråden... ;)
 

MrPlow

Rolex
Utdraget, seeeegt och på gränsen till trist nu....;)
Eller är det ett kommande koncept..." Jag har köpt klocka, den kommer snart..." -trådar?
Och sedan kommer unboxtråden
För att avslutas med handledsskottstråden....

Räcker det inte med själva tråden då köpet visas, måste vi verkligen ha alla?
Ja... Vad ska vi med alla trådar och inlägg till?

Och det här med att folk lägger upp bilder på sina klockor? Usch!
 
Topp