• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ingen minns en fegis (kan bli en paketöppning)

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Nu vågar man ju nästan inte posta här längre... ;)

Men igår kom den tillslut. Efter några dagars nervös väntan.

Fullset och nyskick:

apu4yvyb.jpg


Det var tavlan som fick mig på fall. Sandwich med crémefärgat lume och "mini-araber" istället för de vanliga stavindexen. Subsekund och datum gör den praktisk men ändå stilren. Datumskivan är såklart också mattsvart med crémefärgat datum (ej lume) och smälter in riktigt fint. Mig veterligen återfinns denna tavla bara på en annan Panerai (PAM438, keramisk GMT = helt annan prisklass!)

e2avaqep.jpg


Lumeshot, hör väl till artigheten när man pratar Sandwich-tavla... ;)

Kommer att bäras på ett assolutamente-strap... Tror att det blir en grym kombo... :)

qy2e2yby.jpg


Avslutar med ett snabbs wristshot. Ber om ursäkt för att klockan inte är ställd (i första hand) och strykbrädan i bakgrunden (det är ett klockforum, vem bryr sig).

gegaqeqy.jpg


Tack för mig! ;)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
En fråga till forumet:

Hur nojig tycker ni att man behöver vara? Om klockan kommer med fullset, med box och papper där alla nummer matchar. Och man ser ju verket genom glasbaksidan. Finns det anledning att tvivla på äktheten ändå? Och gå till Nymans och be dem kolla klockan? Finns det så bra kopior? Eller är det att vara lite väl paranoid?
 
D

Deleted member 1154

Guest
De som aldrig glömmer är kreditinstitut och långivare som finansierar klocksnack klockorna :)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Det är nog ganska nojigt, på gränsen till paranoit beteende men är du det minsta osäker och vill ha nattsömnen bevarad så kika förbi Nymans. Om inte annat för att visa upp snyggingen.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Riktigt biffig sak du skaffat, grattis, och precis vad som sagts ovan, gå in och kolla den så mår du bättre!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Nu vågar man ju nästan inte posta här längre... ;)

Men igår kom den tillslut. Efter några dagars nervös väntan.

Fullset och nyskick:

apu4yvyb.jpg


Det var tavlan som fick mig på fall. Sandwich med crémefärgat lume och "mini-araber" istället för de vanliga stavindexen. Subsekund och datum gör den praktisk men ändå stilren. Datumskivan är såklart också mattsvart med crémefärgat datum (ej lume) och smälter in riktigt fint. Mig veterligen återfinns denna tavla bara på en annan Panerai (PAM438, keramisk GMT = helt annan prisklass!)

e2avaqep.jpg


Lumeshot, hör väl till artigheten när man pratar Sandwich-tavla... ;)

Kommer att bäras på ett assolutamente-strap... Tror att det blir en grym kombo... :)

qy2e2yby.jpg


Avslutar med ett snabbs wristshot. Ber om ursäkt för att klockan inte är ställd (i första hand) och strykbrädan i bakgrunden (det är ett klockforum, vem bryr sig).

gegaqeqy.jpg


Tack för mig! ;)
Worth waiting 4 :)
Stort grattis!!!!
Gillar den skarpt!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
En fråga till forumet:

Hur nojig tycker ni att man behöver vara? Om klockan kommer med fullset, med box och papper där alla nummer matchar. Och man ser ju verket genom glasbaksidan. Finns det anledning att tvivla på äktheten ändå? Och gå till Nymans och be dem kolla klockan? Finns det så bra kopior? Eller är det att vara lite väl paranoid?
Tyvärr finns det extremt bra kopior. Var säljaren seriös?
Får du känslan om tvivel så låt kolla den så stillar du din själ:)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Helt rätt modell, grattis:)
Har klämt på en själv hos Nymans, grym tavla!

Om du känner tvivel så kostar det bara dig ett par hundralappar för att sluta tvivla, i min värld en bråkdel av vad du köpte klockan för och klart värt slanten;)
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Stort grattis! Kalasfin klocka! Tycker som övriga att det kan vara värt att kika upp, du kommer kunna vara gladare för klockan då! :)
 
Topp