• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ingen på KS hoppas jag?

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Usch så obehagligt! Kanske dags att vara lite mer uppmärksam på hur man "outar" sig här på nätet...

Hoppas den drabbade och hans familj klarade sig utan allt för allvarliga men.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Knas.
En sak jag funderat på är att det finns relativt många medlemmar här som har För+Efternamn som alias, ibland även namn som känns ganska ovanliga. Många kanske ändå är just alias, men nog inte alla.

Det krävs ju inga genier och inte många minuter för att gå plöja igenom några random medlemmars meddelandehistorik med info om "Vilken bil sportar du, vad gör du just nu, var bor jag, nu är vi på semester, vart förvarar vi klockorna", även utan sitt namn som alias då.
En träff på X antal efterforskningar för chansen att kamma hem klockor till ett stort värde.

Man får nog ta sig och fundera på en eller två gånger på vad man säger och vad man visar upp.

"Paranoia: You only have to be right once to make it all worth while"
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Hemsk, vi får hoppas att de åker fast snarast.
Det är jäkligt jobbigt med denna typ av brott.
Snart får Sverige också inhängande områden med vakt och bom, så att man får vara ifred....även om jag verkligen inte önskar ett sådant samhälle, så känns risken stor.

Ficktjuvar på stan och rånare som kommer hem, fy tusan!
 

paradis

Audemars
Det finns två personer som bor i Oxie. En av dom har arbetat på Bergströms,för länge sedan. Båda är urmakare. Dom är jätte duktiga ock har bra priser på service,mm. Hoppas att det INTE är en av dom, men tyvärr så låter det så när jag läste vardet hände. Detta gör mig riktigt förbannad.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Det finns två personer som bor i Oxie. En av dom har arbetat på Bergströms,för länge sedan. Båda är urmakare. Dom är jätte duktiga ock har bra priser på service,mm. Hoppas att det INTE är en av dom, men tyvärr så låter det så när jag läste vardet hände. Detta gör mig riktigt förbannad.

Det stod i artikeln att det var en ung man, antagligen ingen av de fd. urmakarna från Bergströms. Tragiskt oavsett.
Jag tycker att det känns extra skrämmande eftersom det är så pass planerat och att offret utsätts för detta i sitt eget hem.. måste vara enormt integritetskränkande.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag blir så trött!! Kan man få läsa en positiv nyhet någon gång i detta avlånga jävla land?!
Fast skulle de vara så intressant....
Tänker att en tidning inte skriver om när en pilot landar ett stort flygplan utan problem...men skulle det skita sig så lär det stå om det...
 

Jonte73

Audemars
"Snart får Sverige också inhängandeområden med vakt och bom, så att man får vara ifred...."

Ju förr desto bättre !
@bjrn
 

Buckshot

Panerai
Tyvärr är det så i dagens Sverige. Att visa att man har pengar är förenat med livsfara. Det är bäst att kör runt i en gammal Skoda och ha Mercan i garage. OBS. Jag har inga pengar :)
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Hemsk, vi får hoppas att de åker fast snarast.
Det är jäkligt jobbigt med denna typ av brott.
Snart får Sverige också inhängande områden med vakt och bom, så att man får vara ifred....även om jag verkligen inte önskar ett sådant samhälle, så känns risken stor.

Ficktjuvar på stan och rånare som kommer hem, fy tusan!
I Göteborg finns det redan ett sånt område, dock utan vakt men med mur runt och bom för att komma in. Vet att det håller på att byggas ett till i Onsala strax utanför stan med. Tråkig utveckling men kan förstå dem som väljer att bo så.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
I Göteborg finns det redan ett sånt område, dock utan vakt men med mur runt och bom för att komma in. Vet att det håller på att byggas ett till i Onsala strax utanför stan med. Tråkig utveckling men kan förstå dem som väljer att bo så.

Ja, ibland känns det som man inte har något val.
 
Topp