• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inget VM, men väl Europas bästa klocka 2012

klockodile

Dundee
2-Faktor
I mellansegmentet iaf;).

Trots sportslig besvikelse hade jag en bra känsla i kroppen. FedEx hade nämligen levererat tidigare (till skillnad mot landslaget).

IMAG1600_1.jpg


Nä, påsen var inte tom utan innehöll - ja just det...

IMAG1602_1.jpg


Jaha, en GS, så ovanligt...:blackalien:

IMAG1603_1.jpg


Vän av ordning noterar en liten dokumentmapp som visar att detta är en automatare, GrandSeiko certifieringen av verket ligger inuti.

IMAG1605_1.jpg


...och här är den...en Grand Seiko High-Beat 36000, modellbeteckningen är SBGH005. En 40mm skönhet och mitt först 10 beatverk.

IMAG1608_1.jpg


Finishen på tavlan är utsökt, och i motsats till andra modeller lite barkaktig.

IMAG1617_2.jpg

Tjipp och sov gott!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Gratulerar...men precis som Bojke säger...Klockan är mer intressant sen får du absolut inte glömma "wristshotet", hört att det är direkt bann alt. dödstraff om man startar en paketöppningstråd utan WS
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Gratulerar...men precis som Bojke säger...Klockan är mer intressant sen får du absolut inte glömma "wristshotet", hört att det är direkt bann alt. dödstraff om man startar en paketöppningstråd utan WS
Sitter på mobilen och trådskaparverktyget strular jämt på Klocksnack, vet inte varför....jag kommer inte förbi sista upplagda bilden. Så jag fick lägga upp tråden och sedan gå in och ändra för varje ny bild efter de tre första:mad:. Nåväl...nu är de uppe:)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis Grattis! Det går bra nu? Speedmaster i förra veckan? ;)
Var tavlan bakaktig sa du?(med tanke på muffinsen den låg på!)
LITE lika dina tidigare GS? Vad är skillnaden? HI-beaten? Hur många har du i den stilen? Börjar jag låta som frugan? ;)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Grattis Grattis! Det går bra nu? Speedmaster i förra veckan? ;)
Var tavlan bakaktig sa du?(med tanke på muffinsen den låg på!)
LITE lika dina tidigare GS? Vad är skillnaden? HI-beaten? Hur många har du i den stilen? Börjar jag låta som frugan? ;)

Speedmastern var inget prat om, men den ville hon ha en prisuppgift på ;)
Har en SBGR057 sedan tidigare, ganska lik, men helt annat case och design av kronskydd, index, visare, länk.
I detta fallet var det ju baktavlan och high-beat som var grejen, nä hela klockan förresten :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis! Som min fast annorlunda. :D
Tavlan är ju utsökt utifrån de bilder jag sett. Du bara måste ju hålla med om att länken är helt underbar med sin dubbla ledade uppbyggnad?
 
Topp