Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Inhouse

Diskussion i 'Diskussion' startad av Päronkapitalist, 27 februari 2015.

1. Päronkapitalist
    Trådstartare

Päronkapitalist Stadsbo

Från:
    Skåne
  2. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Ja, det stämmer väl?

yonsson gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vad är frågan? Hur vi definierar inhouse? För mig är det rätt enkelt. Ett urverk där rättigheterna ägs av tillverkaren och som tillverkas av klocktillverkaren är inhouse. Det måste alltså inte vara utvecklat inhouse. Finns flera exempel på detta.

När det gäller just SEIKO är ju de sjukt inhouse även på annat som rör klockan. De äger stålverk, tillverkar sitt eget stål, sina egna kvartskristaller mm. De utvecklar såklart även alla urverk själva.

Dixie, mruhr, vonhall och 1 annan gillar detta.
  4. Päronkapitalist
    Trådstartare

Päronkapitalist Stadsbo

Från:
    Skåne
    Såhär i efterhand förstår jag att jag var otydlig. Det artikeln tar upp är att märkenas marknadsföringsavdelningar kan ha olika syn på var gränsen för inhouse går och jag ville helt enkelt höra vad ni anser vad definitionen av inhouse är. Tyckte det var positivt att de framhöll Seiko eftersom man lätt kan dra tankarna åt exempelvis Patek eller FP Journe när man hör inhouse. Men precis som du säger yonsson så är Seiko i högsta grad en inhouse-tillverkare.

Mårtenssons ur Brookfield