• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inköp: Explorer vs Milgauss GV vs Omega AT (gauss/Golf)

Vilken ska jag köpa?


  • Totala väljare
    95

Rival

Breitling
Hej

Ska köpa en stilren sportklocka som passar året runt till alla kläder. Ska vara på länk och max 50.000kr.

Rolex Explorer - Klockan jag jämnför alla andra klockor med, stabil och otroligt vacker. (Tråkig?)
Milgauss GV blue - Väcker ett otroligt köpbegär :D (Hatkärlek till blixten dock)
Omega AT - Otroligt snygg klocka men känns aldrig lika bra på armen (Egentligen länken som är problemet?)

Vad tycker folk här på KS?

IMG_3128_zps357744a6.jpg
Rolex-Milgauss-Blue-Dial-61.jpg
omega.jpg
gauss.jpg
 

Ninen79

Audemars
Jag skulle välja milgaussen alla dagar i veckan. Tycker gamla GV med mattsvarta tavlan är lite snyggare än nya GV.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Du svarar själv på din fråga =) "Rolex Explorer - Klockan jag jämnför alla andra klockor med, stabil och otroligt vacker"
Köp en Explorer, om du tröttnar på den är det bara att flippa!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Att tänka på är att milgauss och AT bygger rätt bra på höjden. Samtliga nämnda är vackra klockor, men Explorer är min favorit. Personligen föredrar jag 36mm.
 

Rival

Breitling
Grymma bilder på 2 riktigt fina klockor. Vem blir först med att leverera en på Milgaussen?

Varje gång jag testar Omega så stör jag mig på låset, förstår inte varför dom envisas att ha det så.
Funderar även på att köra Gummiarmband för att kunna variera, nån som vet om omega har nån bra lösning på det?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bra val alla fyra, 3 av dom är enligt min helt OK, men en av dom sticker ut hakan och säger. Ge mig en sådan jävla rejäl höger för jag är en håll käften klocka. Klockan du skall köpa är Milgaussen så klart! Gör du det så är du in the Zone mannen...
 
Alla klockor du tittar på är ju bra kvalitetsur som lever upp till din beskrivning av sportklocka som passar till det mesta, så bara att gå på den du gillar bäst.

Själv gillar jag Milgauss bäst av de du listar. En fördel med den modellen är ju att du har möjlighet att byta tavla (ev möjligt på Omegorna, kan inte dessa referenser tillräckligt bra...)
Jag gillar Milgaussen såpass att jag har två stycken :)

13445920654_a5408f63aa_b.jpg


14569997512_30e8639206_b.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Explorer ifall du vill ha en svart, borstad klocka. Klassiskt, liksom.

Milgauss ifall du vill ha färg och bling. Inte lika klassiskt.

Har ägt bägge. Hade valt Milgauss, men borstat bandhornen.
 

DrDre

Patek
Ta en titt i verkligheten på den blå Milgaussen innnan du bestämmer dig. Bilder fångar inte riktigt lystern i urtavlan. Supersnygg tycker jag, men kan tänka mig att andra inte alls gillar den.
 
Antimagnetiskt = Guld i mina ögon.

Jag hade lagt min röst på AT Gauss, men Milgauss är inte långt bakom, så det är en smaksak för din del! (Aningen mer valfrihet i färg osv på Milgauss än AT Gauss)
 

Snårtas

Rolex
Det lite trista och uppenbara valet är Exp (vilket jag röstade på) eftersom den passar till allt. Det beror ju lite på vad du har för annat gott i klocklådan. Har du nåt att variera med så skulle jag tagit Milgauss, är det din enda klocka så tror jag du kommer tröttna på både utseende och hur hög den är.
F*n vad sugen jag blev på en 36 mm Exp nu! Lånade en av Sullstrom i somras och den var väldigt trevlig...
 

Rival

Breitling
Känner att mitt begär efter milgaussen inte kommer slockna om jag köper Explorer, men känner fortfarande att Explorer är den klockan jag kommer trivas bäst med på armen. Beslutsångest alltså.
 

M.U

Rolex
Jag röstar explorer! Tycker tyvärr milgaussen är lite för hög samt gillar inte det gröna glaset.... Men du blir nog nöjd oavsett :)
 
Topp