• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inköpshjälp!

Vad ska jag köpa?

  • Omega Seamaster PlanetOcean Chrono XL (2008, beg)

    Röster: 6 8.1%
  • Tudor Pelagos (ny)

    Röster: 20 27.0%
  • Breitling Superocean II 44mm (beg)

    Röster: 6 8.1%
  • Rolex Explorer II, svart eller vit (beg)

    Röster: 42 56.8%

  • Totala väljare
    74

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Sett några vita Exp2 här i Palma i veckan, sett bra ut faktiskt. Så jag skulle nog köra på en sån - ångrar du dig är den lätt att flippa och håller värdet bra
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tudor Chrono eller en vit Exp 2.

batyru8u.jpg
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oj, det är ganska mycket delade meningar, även om KS-folket trillar ner på ExpII som "vinnare" och Tudorn på en andraplats..


Detta gjorde det inte lättare för mig direkt, haha!

Det får bli en tur ner till stan och testa lite klockor idag!
 

Josef B

Bestraffaren
Breitling och Omegan känns inte nåt alternativ. Utan det får stå mellan Pelagosen och ExpII:an. Tudorn faller tyvärr på målsnöret eftersom jag anser att den känns plastig och för lätt, titan har jag aldrig gillat utom färgen. Vridringen var något jag inte jublade över heller men ett stort plus jämfört med BBn är datumet.
Så en självklar vinnare för mig är ExpII:an.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för all input!

Var precis nere på Rob E och testade Tudorn, den sitter riktigt bra på mina flickhandleder ;)

Tudorn står högt hos mig just nu, jag gillade den starkt. Vikten är lagom, att den är gjord i titan är schysst, spännet med extension verkar väldigt välbyggt, samma gällande ringen, känns väldigt tight,
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Pelagos är grym. Det är lätt den jag har mest på armen av mina ur. Köpte min ny och har inte ångrat mig en sekund. Men jag är ju sugen på en exp II också...
Fast om jag skulle välja mellan de två idag skulle jag ta Tudorn igen.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Exp2 lätt, bara för att jag vill ha en. Vit tavla med ett honungsfärgat band... Mm mm mm
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej, tack för all input från er grappar! Jag har äntligen bestämt mig, och det blir Pelagosen, jag vill iaf känna på hur den är som vardagsur, dvs den kommer troligen pryda min handled 90% av tiden, jag tror den blir en ultimat allround-klocka.. Om fallet inte skulle bli så, får jag flippa den, med en liten förlust, men jag har mer eller mindre suktat efter Pelagosen sedan jag såg den första gången, när jag väl kom loss och testade den första gången blev det inte lättare!

Det kanske blir så att jag fyller på klocklådan med något mer senare, men har nyligen flippat mina andra ur, så jag tror Tudorn kommer bli helt perfekt!

Nu är det bara att invänta posten! Woho!
 
Topp