• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Innan jag vågar posta den här. Är min Rolex 16760 vintage?

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Kan inte vara mer Vintage; enbart det mytiska tillnamnet "Fat Lady" kvalificerar med råge till kategorin! :)
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Självklart vintage!
Vintage kan ju inte definieras av om det är plexi, gulnade markeringar eller matt tavla eller inte. Det är väl ändå åldern som räknas, eller? Antik konst definieras väl på ålder och inte metod och bilar blir veteran vid en viss ålder.

Imho.
:)

Precis, åldern. Och just därför är den i mitt tycke inte en vintageklocka än. Lägger du den bredvid en 60-/70-talare kommer att tycka som jag.

Jag skulle snarare säga att den är retro. För mig kan inte 80-talsklockor vara vintage - än.
 

paradis

Audemars
Ang.Vintage så finns det inga regler,eller skrivet i någon bok,Vad exakt som räknas. Många tycker olika,ock det har man rätt att göra. Jag har lärt mig att Vintage klockan är/har..........
1.30 år gammal
2.Plexi
3.Målad tavla
4.Fyra siffrigt serie nummer
5.Tritium
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äh, jag har bestämt mig för min ståndpunkt... är klockan minst 30 år gammal och har lite feeling så är det vintage.... :D
 
Topp