• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Innuti en fake 116710 BLNR "Batman"

månljus

Panerai
Urverket ser ju inte riktigt lika fint ut som originalet...
upload_2016-10-6_15-2-12.png
 
Långt ifrån ens i närheten av lik på något sätt. Verket ser ut att vara något utstansat Miyota-skräp.
Jag hoppas verkligen att han inte behandlar sina riktiga klockor så hänsynslöst om han ska ta isär något. Otroligt dumt och vårdslöst sätt att göra det, fake eller inte.
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Långt ifrån ens i närheten av lik på något sätt. Verket ser ut att vara något utstansat Miyota-skräp.
Jag hoppas verkligen att han inte behandlar sina riktiga klockor så hänsynslöst om han ska ta isär något. Otroligt dumt och vårdslöst sätt att göra det, fake eller inte.
En inte så vild gissning är väl att han vet mycket väl vad det är och bjuder skiten på vad den förtjänar. Sen må det vara så vårdslöst det vill, "det där" lär ha åkt i runda arkivet efter inspelning ändå :p
 

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Det skrämmande är att det finns replikor av 3135 osv. Förstår mig inte på fejkbranchen eller det som köper dessa.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Långt ifrån ens i närheten av lik på något sätt. Verket ser ut att vara något utstansat Miyota-skräp.
Jag hoppas verkligen att han inte behandlar sina riktiga klockor så hänsynslöst om han ska ta isär något. Otroligt dumt och vårdslöst sätt att göra det, fake eller inte.
Innan jag började kolla på videon tänkte jag att "det gör väl inte så mycket om man är vårdslös med en kopia", men samtidigt skär det i magtrakten på mig när jag ser hur kan kastar delar, verk och urtavla runt omkring sig och är allmänt oprecis (är det ens ett ord) med verktygen.
 
Innan jag började kolla på videon tänkte jag att "det gör väl inte så mycket om man är vårdslös med en kopia", men samtidigt skär det i magtrakten på mig när jag ser hur kan kastar delar, verk och urtavla runt omkring sig och är allmänt oprecis (är det ens ett ord) med verktygen.

Lite så jag menar. Jag skulle vara lika försiktig med ett fakeverk som ett riktigt endast på grund av rutin och vana. Jag kan lova att samtliga utbildade urmakare kommer göra samma sak, och hans hantering av verktygen tyder klart på att han inte riktigt har varken full förståelse eller respekt för verktyg, redskap eller klocka enligt mig.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det där är ju ingenting mot han som "polerade" upp en riktig Rolex på Youtube. Några minns säkert. Jag hittar inte länken nu. :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Han har svamlat en hel del i tidigare videos där han går igenom en fake och säger vad som är fel också.
 
Topp