Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

INOX

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 17 juni 2014.

1. Har funderat på att skaffa en ny beater i väntan på att slå till på en Tudor Pelagos eller Omega dykare. Jag borde egentligen spara mina pengar men MÅSTE köpa en klocka snart!

Funderar på att köpa en Casio G-shock GW-5000 (med boett i stål), tycker att modellen är fin utan en massa funktioner som man inte behöver eller kan använda. Kul att kunna byta bezeln och bandet när de är slitna.
    Men sen såg jag att Victorinox ska snart (september?) lansera den nya INOX som enligt testerna ska tåla allt ifrån syror till att blir överkörd av en pansarbil och kanske tom en mindre kärnkraftexplosion?

Är det någon här som vet:
    - Var man kan köpa en billig GW-5000. Hittar den på Seiyajapan för ung 2000:- Finns billigare? Var kan man köpa i Europa?
    - om Victorinox Inox är något att satsa / vänta på? Vad kommer den att kosta?

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det blir aldrig fel med en g-shock. Vill du köpa inom EU så brukar amazon.co.uk vara billigast, men de har inte alltid alla modeller till bra priser. watchhubs.com är billiga annars, men det är inte inom EU.

Eurenius gillar detta.
  3. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag håller med yonsson, det blir aldrig fel med G-shock. Men, jag tror inte det kan bli fel med inox:en heller. Riktigt cool och vad jag har förstått så hamnar den kring 4000kr.

Victorinox-Inox-blades.jpg

4. yonsson

Från:
    GBG
    Så INOX är nån jävla slang för Victorinox? Hade jag ingen aning om. :D

Snackar vi de pengarna så hade jag nog ändå satsat på den nya g-shocken helt i stål. Tycker den ser tvärfet ut!

Edit: Klockan ovan såg ju riktigt bra ut!

Icaras och Eurenius gillar detta.
  5. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Inox betyder rostfritt. Jag tror att grundarens dotter hade namnet Victoria, och knivarna gjordes i det bästa inox stålet.

yonsson gillar detta.
  6. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Den ska tydligen tåla det mesta, precis som en g-shock fast snygg!

yonsson gillar detta.
  7. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Men nya G:n är väl dubbelt så dyr?

8. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund

Exakt. Köp Inoxen, den är mycket snyggare och den är analog!

Ska du sälja den inom en kortare tidsperiod misstänker jag dock att G-Shocken är lättare att bli av med...

Spencer gillar detta.
  9. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag ska nog skaffa mig en sån här.

Victorinox-Inox-8.jpg

Jens och Spencer gillar detta.
  10. rogman

rogman Torpare

Har köpt en GW-5000 från Seiya Kobayashi ( ja någon Seiko har det väl blivit också ) och kan varmt rekommendera honom. Snabb leverans, brukar ta ca 5 vardagar, och vad gäller Casio GW-5000 kan jag bara säga: Skaffa en! Du kommer inte att ångra dig.

11. INOX är själva modellen, inte nån slang. Det handlar alltså om en Victorinox Inox!
    Sen undrar jag vilken G-Shock som du pratar om. Jag själv funderar på den modell med stålboett med skyddande bezel i plast och plastarmband, du pratar om en modell helt i stål, vilken tänker du på?

yonsson gillar detta.
  12. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

När jag skrev G:n så menade jag G-shock. Jag tror att det är den här yonsson tänkte på. Men jag har för mig att den hamnar på det dubbla jämfört med Victorinox:en.
    casio-gshock-mtg-s1000-metal-twist-g-shock-01-570x450.jpg

yonsson gillar detta.
  13. yonsson

Från:
    GBG
    Ja Eurenius, det var den modellen jag syftade på. Dyr, men feeeet.

Eurenius gillar detta.
  14. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Ja, hur grym som helst!

15. Sorubim

Sorubim Biskop

Fick nyss veta om den här modellen via WUS, och sökte mig fram till den här tråden.

Så, hur ligger det till, är det nån här som köpt sig en INOX?

16. filthywatch

filthywatch Bonde

Kollade med uret.se och kolla om dom kunde få fram inox men dom sa att den modellen var utgående och inte kunde få tag på den. Konstigt kan jag tycka då jag den var ny för 2014 ?

17. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Trodde inte ens den släppts än? Googlar man på bilder finns det ju bara de på hodinkee etc. och inga privata direkt. Synd annars för den var riktigt tuff!

18. filthywatch

filthywatch Bonde

Har bara sett att den skulle släppas senare under året. Sen kollade jag på chrono och såg att man kunde köpa den där så jag maila uret å fick som sagt svaret att den utgått och då påpekade jag att jag tyckte de var konstigt eftersom den visades på baselworld . Efter det har jag inte hört nånting från uret.

19. Sorubim

Sorubim Biskop

20. filthywatch

filthywatch Bonde

Ja fast jag undrar hur dom kunde missförstå när jag uppgav ref nr också . men men får se om dom hör av sig igen

21. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
  22. Sorubim

Sorubim Biskop

23. Sorubim

Sorubim Biskop

Var in hos lokala återförsäljaren av Victorinox idag och hörde mig för. Dom sa att INOX kommer till butikerna i oktober.

Jockinho och filthywatch gillar detta.
  24. hansdj

hansdj Torpare

Beställde från amazon.com idag. Fick betala ca 2700 SEK. Frakt tillkommer med några hundralappar.

Sorubim och tim ur länk gillar detta.
  25. tim ur länk

tim ur länk Friends of KS

Bra beställt. Dom är fina dom där. Vilken färg blev det?

26. Noami

Noami Friends of KS

Helvete. Ännu en klocka som jag måste köpa....

27. hansdj

hansdj Torpare

Jag valde en blå klocka.
    Jag har konto hos shipito.com så jag skickade den dit först innan den skickas till mig i Sverige.

28. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    De visste inget om pris? Vore intressant veta vad den kostar i butik kontra nätet. De andra modellerna kan ju, tyvärr, skilja flera tusen ibland dubbelt upp mot nätpriset :-/

29. Sorubim

Sorubim Biskop

Precis som du säger så brukar ju prisskillnaden vara stor mellan butik och nät så jag brydde mig inte om att fråga. Tanken var att känna lite på den irl för att sen eventuellt beställa från billigare källa.

Jockinho gillar detta.
  30. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Mm synd, skiljde det en tusing skulle det ju kvitta (3 eller 4k) men ser man på ex dive master är det ju två tusen på ebay kontra fem-sex tusen i butik. Får hoopas på en liten skillnad, vill också testa den innan och håller tummarna för att den inte ska va för stor

Sorubim gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield