• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

INOX

mouqvist

Rolex
Har funderat på att skaffa en ny beater i väntan på att slå till på en Tudor Pelagos eller Omega dykare. Jag borde egentligen spara mina pengar men MÅSTE köpa en klocka snart!

Funderar på att köpa en Casio G-shock GW-5000 (med boett i stål), tycker att modellen är fin utan en massa funktioner som man inte behöver eller kan använda. Kul att kunna byta bezeln och bandet när de är slitna.
Men sen såg jag att Victorinox ska snart (september?) lansera den nya INOX som enligt testerna ska tåla allt ifrån syror till att blir överkörd av en pansarbil och kanske tom en mindre kärnkraftexplosion?

Är det någon här som vet:
- Var man kan köpa en billig GW-5000. Hittar den på Seiyajapan för ung 2000:- Finns billigare? Var kan man köpa i Europa?
- om Victorinox Inox är något att satsa / vänta på? Vad kommer den att kosta?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det blir aldrig fel med en g-shock. Vill du köpa inom EU så brukar amazon.co.uk vara billigast, men de har inte alltid alla modeller till bra priser. watchhubs.com är billiga annars, men det är inte inom EU.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag håller med yonsson, det blir aldrig fel med G-shock. Men, jag tror inte det kan bli fel med inox:en heller. Riktigt cool och vad jag har förstått så hamnar den kring 4000kr.

Victorinox-Inox-blades.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så INOX är nån jävla slang för Victorinox? Hade jag ingen aning om. :D

Snackar vi de pengarna så hade jag nog ändå satsat på den nya g-shocken helt i stål. Tycker den ser tvärfet ut!

Edit: Klockan ovan såg ju riktigt bra ut!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Så INOX är nån jävla slang för Victorinox? Hade jag ingen aning om. :D

Snackar vi de pengarna så hade jag nog ändå satsat på den nya g-shocken helt i stål. Tycker den ser tvärfet ut!

Edit: Klockan ovan såg ju riktigt bra ut!


Inox betyder rostfritt. Jag tror att grundarens dotter hade namnet Victoria, och knivarna gjordes i det bästa inox stålet.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Så INOX är nån jävla slang för Victorinox? Hade jag ingen aning om. :D

Snackar vi de pengarna så hade jag nog ändå satsat på den nya g-shocken helt i stål. Tycker den ser tvärfet ut!

Edit: Klockan ovan såg ju riktigt bra ut!


Men nya G:n är väl dubbelt så dyr?
 

rogman

Breitling
Har köpt en GW-5000 från Seiya Kobayashi ( ja någon Seiko har det väl blivit också ) och kan varmt rekommendera honom. Snabb leverans, brukar ta ca 5 vardagar, och vad gäller Casio GW-5000 kan jag bara säga: Skaffa en! Du kommer inte att ångra dig.
 

mouqvist

Rolex
Men nya G:n är väl dubbelt så dyr?
Så INOX är nån jävla slang för Victorinox? Hade jag ingen aning om. :D

Snackar vi de pengarna så hade jag nog ändå satsat på den nya g-shocken helt i stål. Tycker den ser tvärfet ut!

Edit: Klockan ovan såg ju riktigt bra ut!
INOX är själva modellen, inte nån slang. Det handlar alltså om en Victorinox Inox!
Sen undrar jag vilken G-Shock som du pratar om. Jag själv funderar på den modell med stålboett med skyddande bezel i plast och plastarmband, du pratar om en modell helt i stål, vilken tänker du på?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
INOX är själva modellen, inte nån slang. Det handlar alltså om en Victorinox Inox!
Sen undrar jag vilken G-Shock som du pratar om. Jag själv funderar på den modell med stålboett med skyddande bezel i plast och plastarmband, du pratar om en modell helt i stål, vilken tänker du på?


När jag skrev G:n så menade jag G-shock. Jag tror att det är den här yonsson tänkte på. Men jag har för mig att den hamnar på det dubbla jämfört med Victorinox:en.
casio-gshock-mtg-s1000-metal-twist-g-shock-01-570x450.jpg
 

Sorubim

Audemars
Fick nyss veta om den här modellen via WUS, och sökte mig fram till den här tråden.

Så, hur ligger det till, är det nån här som köpt sig en INOX?
 

filthywatch

Cartier
Kollade med uret.se och kolla om dom kunde få fram inox men dom sa att den modellen var utgående och inte kunde få tag på den. Konstigt kan jag tycka då jag den var ny för 2014 ?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kollade med uret.se och kolla om dom kunde få fram inox men dom sa att den modellen var utgående och inte kunde få tag på den. Konstigt kan jag tycka då jag den var ny för 2014 ?

Trodde inte ens den släppts än? Googlar man på bilder finns det ju bara de på hodinkee etc. och inga privata direkt. Synd annars för den var riktigt tuff!
 

filthywatch

Cartier
Trodde inte ens den släppts än? Googlar man på bilder finns det ju bara de på hodinkee etc. och inga privata direkt. Synd annars för den var riktigt tuff!

Har bara sett att den skulle släppas senare under året. Sen kollade jag på chrono och såg att man kunde köpa den där så jag maila uret å fick som sagt svaret att den utgått och då påpekade jag att jag tyckte de var konstigt eftersom den visades på baselworld . Efter det har jag inte hört nånting från uret.
 

hansdj

Breitling
Jag valde en blå klocka.
Jag har konto hos shipito.com så jag skickade den dit först innan den skickas till mig i Sverige.
 

Sorubim

Audemars
Precis som du säger så brukar ju prisskillnaden vara stor mellan butik och nät så jag brydde mig inte om att fråga. Tanken var att känna lite på den irl för att sen eventuellt beställa från billigare källa.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Precis som du säger så brukar ju prisskillnaden vara stor mellan butik och nät så jag brydde mig inte om att fråga. Tanken var att känna lite på den irl för att sen eventuellt beställa från billigare källa.

Mm synd, skiljde det en tusing skulle det ju kvitta (3 eller 4k) men ser man på ex dive master är det ju två tusen på ebay kontra fem-sex tusen i butik. Får hoopas på en liten skillnad, vill också testa den innan och håller tummarna för att den inte ska va för stor
 
Topp