• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Input fake?

Lövet

Omega
Ställde frågan på VRF. Tog tre minuter sedan hade jag tre obereoende svar "Fake" med samma motivering som Rillesnille hänvisar till...hmm inte lätt det här inte
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag efterforskar vidare och skrev VERKAR som fejk inte ÄR fejk. Tycker det är långsökt med utbytta byglar, men visst konstigare saker har väl hänt. Hursomhelst passar inte länken till klockan jag köpte och är inte tänkt till en Rolex. Det va inte med de förutsättningarna jag köpte klockan, men det tar jag med säljaren direkt såklart.

Vet du vad onekligen betyder? :pompus:
 

Lövet

Omega
Det här kommer lösa sig och vi sätter nu punkt för diskussionen i tråden tycker jag. Blir lätt att det spårar ur annars. Trevlig söndag!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Seriöst. Har ingen kollat bilderna som rillesnille länkat från rolexforum? Stansningen är ju inte i närheten. Länken i den tråden är fejk. Denna är det sannolikt inte, måhända ett ihopplock, men ingen fejk. Och ja, Tudor hade många Rolex-märkta byglar, clasp covers, bakboetter, kronor etc back in the days...
 

Lövet

Omega
Som sagt. För att sätta punkt. Det är nu klart att det inte är rolexref på claspen. Om den är äkta är det isf fråga om en tudorclasp som sannolikt tillhör ref för en Oysterpricne. Motsv ref har konstaterats i flera fakes, i detta fall går åsikterna dock isär om det är älta "tudor-rolex" eller fake. För mig var det viktigt att det inte var fråga om annat än Äkta Rolex (inget tudor hopplock eller fake för den delen). Säljaren har skött det hela exemplariskt bra i detta fall, och man kan bara konstatera att även om många har utger sig för att ha bra koll på rolex vintage så är det inte alla gånger lätt att bedöma omständigheterna 50-år tillbaka i tiden! Allt gott, Erik
 
Topp