• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inspiration till dress-ur

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Barda skrev:
AT:n är sjukt nice, den blå tavlan skulle jag säga är till och med mer användbar är svart eller vit dito. Och ATn är heltklart dress worth. Men eftersom du redan har POn som är sporty/dyky kan du ju ta ut svängarna och dra något som är helt och hållet ett kostym ur... vad nu det skulle vara... Nomos kanske ;)

Nomos är trevliga :)

Jo, du har rätt angående dykvarianterna. Inom en snar framtid blir det lite klämmande för att bestämma vilken typ av dress det ska vara. Kanske skall jag sikta på en modell som är så liten som runt 36mm. DJ kanske?
 

RosaCasio

Cartier
Har gått länge nu utan klockköp och kollar efter lite allt möjligt. Har redan en rejäl dykare i PO så jag undrar om denna skulle kunna klassas som dressare ? Jag diggare den som f¤n

omega-seamaster-aqua-terra-gmt-ref-231-13-43-22-01-001-automatic-watch.jpg
 

max

Dancing Queen
RosaCasio skrev:
Har gått länge nu utan klockköp och kollar efter lite allt möjligt. Har redan en rejäl dykare i PO så jag undrar om denna skulle kunna klassas som dressare ? Jag diggare den som f¤n

Personligen skulle jag inte köpa en dryga 14mm tjock klocka att ha som dressur. Det är nog en bra allroundklocka men vill du ha ett rent dressur så bör du nog leta efter något tunnare som kan ligga under en manschett utan att det buktar ut så mkt.
Ta på dig finskjortan och åk och testa en AT, det funkar med mycket vilja men blir inte bra är min bedömning iaf.

Använder du skjorta ofta och vill ha ett dressur så tycker jag du skall satsa på tunnare, använder du det sällan kanske du skall skaffa någon billig tunn dressare och sen köpa en såndär AT som allroundklocka som du har användning för oftare.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Inspiration till dress-ur

Håller med ovanstående om tjockleken, den är massiv och rätt svår att få in i en tight manschett!
Men den är så s-tans snygg att det kanske är värt att sprätta upp alla skjortorna... :D
 

RosaCasio

Cartier
max skrev:
RosaCasio skrev:
Har gått länge nu utan klockköp och kollar efter lite allt möjligt. Har redan en rejäl dykare i PO så jag undrar om denna skulle kunna klassas som dressare ? Jag diggare den som f¤n

Personligen skulle jag inte köpa en dryga 14mm tjock klocka att ha som dressur. Det är nog en bra allroundklocka men vill du ha ett rent dressur så bör du nog leta efter något tunnare som kan ligga under en manschett utan att det buktar ut så mkt.
Ta på dig finskjortan och åk och testa en AT, det funkar med mycket vilja men blir inte bra är min bedömning iaf.

Använder du skjorta ofta och vill ha ett dressur så tycker jag du skall satsa på tunnare, använder du det sällan kanske du skall skaffa någon billig tunn dressare och sen köpa en såndär AT som allroundklocka som du har användning för oftare.

Använder i princip aldrig "finskjorta" utan är vanlig kontorsråtta med skjortor av tåligare tyg. Kanske en Seiko dressare till finare tillställningar och en AT till vardags som du skrev...nästan tvärt om hur en vanlig svensson hade tänkt haha.
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Annars är Panerai Radiomir väldigt trevliga att ha som dress. Allra helst i gator mocka.
Lite bilder på det här som förhoppningsvis ökar lite på sökvidden (>40mm). Trots sin storlek sitter den tunt och bra. Stabilt som fan, skulle en viss doktor uttrycka sig.

09bfc859ec379feda0c1a7a95e7fffd7.jpg

tumblr_lr6jau3n2j1qigxx0o1_1280.jpg


och slutligen min favorit, sättet att bära den på. inte vem som helst som kan:
900x900px-LL-29631c16_Radiomir3.jpeg
 
Topp