• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte guld men väl stål och nytt

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
En paketöppning som passar bra så här efter allt snack om Breitlings position på marknaden :)
Nya Superocean Heritage chrono 44, en modell som jag sneglat på en längre tid och nu kände mig mogen att införskaffa.
Första känslan är mycket god, en välbyggd klocka med rejäl tyngd.
Klockor mellan 42 och 44 mm trivs jag med storleksmässigt, denna mäter in på 44 mm och upplevs i mitt tycke varken större eller mindre.
Överlag mycket nöjd med dagen och med en plånbok som är lite tunnare än när jag vaknade imorse :cigar:

MsOu07N.jpg


Nya påhitt, numera är certen digitala och läses in med ett chip som ligger inbäddat i chronometercertifikatet.
Xb7voUg.jpg


60pCUgl.jpg


ChiQSjy.jpg
 

svesam

Rolex
Grym!!
Som jag skrivt tidigare, om jag inte redan haft en SOHC 46 hade en 44:a varit ett givet val.
Den mörkgröna färgen är riktigt läcker.

Stort grattis :)

//Daniel
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Grattis! Var sugen på den mindre ickechronon tidigare men tyckte meshet var under all kritik. Gummit ser helt klart vassare ut! :)
 
Topp