• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte missa gamla dam herr guldklockor

Femitolv

Cartier
Har säkert missat många men rotar gärna igenom tex gamla damklockor emellanåt springer jag på sådana i guld. Inga tungviktare men kan bli ett bidrag till inköpet av nästa dröm klocka.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    139.2 KB · Visningar: 170

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag hade också gjort det, speciellt om man enbart handlar klockan för att komma åt guldet.
Tja, alla gör väl som de vill.
Själv tycker jag det är en ganska osexig inställning till klockor som hobby, likt de nasare som åker runt på loppisar enbart för att leta klockor att sälja istället för att bära. Lämna klockorna på loppisen så kanske någon som gillar och tänkt bära dem kan göra ett fynd.

Fine, skulle jag hitta ett damur i guld på en loppis skulle jag också köpa det. Skulle dock inte slakta det och tjäna några hundralappar, bättre att ge bort det till någon som kan bli glad över klockan.

Nu finns det säkert många som inte håller med mig, men alla får som sagt tycka som de vill. :)
 

Sjobedan

Rolex
Tja, alla gör väl som de vill.
Själv tycker jag det är en ganska osexig inställning till klockor som hobby, likt de nasare som åker runt på loppisar enbart för att leta klockor att sälja istället för att bära. Lämna klockorna på loppisen så kanske någon som gillar och tänkt bära den kan göra ett fynd.

Fine, skulle jag hitta ett damur i guld på en loppis skulle jag också köpa det. Skulle dock inte slakta det och tjäna några hundralappar, bättre att ge bort det till någon som kan bli glad över klockan.

Nu finns det säkert många som inte håller med mig, men alla får som sagt tycka som de vill. :)
Jag förstår dig också :)

Jagar förövrigt ett guldur till damen där hemma. Men lutar åt Rolex BB så guldvärdet är det minsta jag betalar för ;)
 
B

Banankontakt

Guest
Tja, alla gör väl som de vill.
Själv tycker jag det är en ganska osexig inställning till klockor som hobby, likt de nasare som åker runt på loppisar enbart för att leta klockor att sälja istället för att bära. Lämna klockorna på loppisen så kanske någon som gillar och tänkt bära dem kan göra ett fynd.

Fine, skulle jag hitta ett damur i guld på en loppis skulle jag också köpa det. Skulle dock inte slakta det och tjäna några hundralappar, bättre att ge bort det till någon som kan bli glad över klockan.

Nu finns det säkert många som inte håller med mig, men alla får som sagt tycka som de vill. :)


Jag kan inte riktigt förstå hur klockintresserade tänker när de köper enbart för att skrota det?
 
Senast redigerad av en moderator:

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vi köper och skrotar rätt många guldur. Trist, men om folk kommer in och vill sälja och man VET stt det enda värdet ligger i guldet, vad ska man göra?

Känns dock som om intresset ökar, så egenligen kanske man skulle lägga på hög?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vi köper och skrotar rätt många guldur. Trist, men om folk kommer in och vill sälja och man VET stt det enda värdet ligger i guldet, vad ska man göra?

Känns dock som om intresset ökar, så egenligen kanske man skulle lägga på hög?

Jag förstår att du som företagare inte kan rädda alla klockor, men jag tror också att efterfrågan kommer att öka.

En tråkig aspekt är att det känns som det oftast är de tyngre, tjockare boetterna som skrotas, medan tunnare blir mer lönsamma att sälja som klocka.
 

Femitolv

Cartier
Dessa fungerande ej
En var Zodiac ingen hit, den andra var en trasig omega å den tredje nåt annat trasigt ur. Herr uret var det som var mitt egentliga mål. De har jag kvar !
image.jpg
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Tja, alla gör väl som de vill.
Själv tycker jag det är en ganska osexig inställning till klockor som hobby, likt de nasare som åker runt på loppisar enbart för att leta klockor att sälja istället för att bära. Lämna klockorna på loppisen så kanske någon som gillar och tänkt bära dem kan göra ett fynd.

Fine, skulle jag hitta ett damur i guld på en loppis skulle jag också köpa det. Skulle dock inte slakta det och tjäna några hundralappar, bättre att ge bort det till någon som kan bli glad över klockan.

Nu finns det säkert många som inte håller med mig, men alla får som sagt tycka som de vill. :)

Håller helt med dig på denna!
 
Topp