Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Inte missa gamla dam herr guldklockor

Diskussion i 'Diskussion' startad av Femitolv, 3 december 2015.

1. Femitolv
    Trådstartare

Femitolv Stadsbo

Har säkert missat många men rotar gärna igenom tex gamla damklockor emellanåt springer jag på sådana i guld. Inga tungviktare men kan bli ett bidrag till inköpet av nästa dröm klocka.

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      150,4 KB
      Visningar:
      163
    Strindberg gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Dock tråkigt att slakta kompletta klockor för guldvärdet, även om det råkar vara damur...

MariaE, Gummo, Ako och 2 andra gillar detta.
  3. Banankontakt

Banankontakt Stadsbo

Kan verkligen hålla med.

eriksson850 gillar detta.
  4. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Jag hade också gjort det, speciellt om man enbart handlar klockan för att komma åt guldet.

5. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Tja, alla gör väl som de vill.
    Själv tycker jag det är en ganska osexig inställning till klockor som hobby, likt de nasare som åker runt på loppisar enbart för att leta klockor att sälja istället för att bära. Lämna klockorna på loppisen så kanske någon som gillar och tänkt bära dem kan göra ett fynd.

Fine, skulle jag hitta ett damur i guld på en loppis skulle jag också köpa det. Skulle dock inte slakta det och tjäna några hundralappar, bättre att ge bort det till någon som kan bli glad över klockan.

Nu finns det säkert många som inte håller med mig, men alla får som sagt tycka som de vill. :)

MariaE, Gummo, Minuteman och 4 andra gillar detta.
  6. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Jag förstår dig också :)

Jagar förövrigt ett guldur till damen där hemma. Men lutar åt Rolex BB så guldvärdet är det minsta jag betalar för ;)

Gummo och eriksson850 gillar detta.
  7. Banankontakt

Banankontakt Stadsbo

Min fru lyckades hitta ett guldur från 1920 med tillhörande armband, verkligen tur att ingen hade slaktat det!

Jag kan inte riktigt förstå hur klockintresserade tänker när de köper enbart för att skrota det?

Triumf, Spencer, Gummo och 1 annan gillar detta.
  8. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Kul att någon som uppskattade uret hittade det! :)

Gummo gillar detta.
  9. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    +1
    Det är dessutom sexistiskt att bara slakta damur!

MariaE, Spencer, RobRoy och 3 andra gillar detta.
  10. Strindberg

Strindberg Biskop

Vi köper och skrotar rätt många guldur. Trist, men om folk kommer in och vill sälja och man VET stt det enda värdet ligger i guldet, vad ska man göra?

Känns dock som om intresset ökar, så egenligen kanske man skulle lägga på hög?

eriksson850 gillar detta.
  11. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Jag förstår att du som företagare inte kan rädda alla klockor, men jag tror också att efterfrågan kommer att öka.

En tråkig aspekt är att det känns som det oftast är de tyngre, tjockare boetterna som skrotas, medan tunnare blir mer lönsamma att sälja som klocka.

jabla gillar detta.
  12. Femitolv
    Trådstartare

Femitolv Stadsbo

Dessa fungerande ej
    En var Zodiac ingen hit, den andra var en trasig omega å den tredje nåt annat trasigt ur. Herr uret var det som var mitt egentliga mål. De har jag kvar !
    image.jpg

13. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Håller helt med dig på denna!

Mårtenssons ur Brookfield