Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Inte OT: Palmes hemliga Natokoppling

Diskussion i 'Diskussion' startad av Andrew, 1 januari 2013.

1. Andrew
    Trådstartare

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Ett subtilt sätt att visa sitt stöd för den Nordatlantiska fördragsorganisationen?

En humoristisk blinkning till Harvard-affären?

Ett tecken på att han stil- och trendmässigt var drygt 30 år före sin tid?

;)

Vad tror ni?

Bifogade filer:

2. Ajax

Ajax Stadsbo

Från:
    Ängelholm
    Re: Sv: Inte OT: Palmes hemliga Natokoppling

Reagerade på samma sak nyss, snacka om att vara före sin tid där :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Ja, se på tusan ! :shock:

Men är det verkligen ett NATO det där ? Ser ut att sakna lite detaljer; den tillbakavikta resten av remmen (fast det kanske bara är bilden som är otydlig) och så stålöglan som sitter längst ut på flärpen (eller hur man nu ska förklara det) och som oftast hamnar ganska nära boetten. Kan det kanske vara ett regimental perlon istället ? Fanns NATO i regimental-utförande att köpa vid den här tiden ?

Det vore dock ganska lyckat om en så tvivelaktig statsminister som Palme, som hade det mycket dåliga omdömet att ta avstånd från USA för att istället börja flörta med the Evil Empire (som statsminister måste man veta var vi har våra vänner någonstans; Palme gjorde det inte - nå, det var andra tider, det må vara förlåtet), faktiskt på ett så subtilt sätt ändå visade sitt stöd för NATO. :)

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Det är en sån Wellington-klocka ju. Han var så upptagen av sin Wellington att han helt missade IB och att Geijer roade sig med köpetöser....eller hur det nu var... ;)

5. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Vad bar han för klocka?

Jag väljer att tro på Natokopplingen med Natoband, även om det är lite svåridentifierat.

6. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Är det inte en Certina Volvo-edition?? :D

7. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Äh såna tygstrap fanns ju redan på 40-talet, jag har några nice NOS från 50-tal :)

8. Andrew
    Trådstartare

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Nu riskerar jag kanske att framstå som såväl TV-soffpotatis som socialdemokrat men det får det vara värt. Vad ser jag i kväll i SVT-dokumentären om Stenbeck? Jo Olof Palme med ännu ett av sina tygband runt handleden.

Bifogade filer:

Mårtenssons ur Brookfield