• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte OT: Palmes hemliga Natokoppling

Andrew

Cartier
Ett subtilt sätt att visa sitt stöd för den Nordatlantiska fördragsorganisationen?

En humoristisk blinkning till Harvard-affären?

Ett tecken på att han stil- och trendmässigt var drygt 30 år före sin tid?

;)

Vad tror ni?
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2013-01-01 kl. 22.14.52.png
    Skärmavbild 2013-01-01 kl. 22.14.52.png
    120.5 KB · Visningar: 700

Ajax

Omega
Re: Sv: Inte OT: Palmes hemliga Natokoppling

Reagerade på samma sak nyss, snacka om att vara före sin tid där :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 
Ja, se på tusan ! :shock:

Men är det verkligen ett NATO det där ? Ser ut att sakna lite detaljer; den tillbakavikta resten av remmen (fast det kanske bara är bilden som är otydlig) och så stålöglan som sitter längst ut på flärpen (eller hur man nu ska förklara det) och som oftast hamnar ganska nära boetten. Kan det kanske vara ett regimental perlon istället ? Fanns NATO i regimental-utförande att köpa vid den här tiden ?

Det vore dock ganska lyckat om en så tvivelaktig statsminister som Palme, som hade det mycket dåliga omdömet att ta avstånd från USA för att istället börja flörta med the Evil Empire (som statsminister måste man veta var vi har våra vänner någonstans; Palme gjorde det inte - nå, det var andra tider, det må vara förlåtet), faktiskt på ett så subtilt sätt ändå visade sitt stöd för NATO. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är en sån Wellington-klocka ju. Han var så upptagen av sin Wellington att han helt missade IB och att Geijer roade sig med köpetöser....eller hur det nu var... ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vad bar han för klocka?

Jag väljer att tro på Natokopplingen med Natoband, även om det är lite svåridentifierat.
 

Andrew

Cartier
Nu riskerar jag kanske att framstå som såväl TV-soffpotatis som socialdemokrat men det får det vara värt. Vad ser jag i kväll i SVT-dokumentären om Stenbeck? Jo Olof Palme med ännu ett av sina tygband runt handleden.
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2013-01-03 kl. 21.42.00.png
    Skärmavbild 2013-01-03 kl. 21.42.00.png
    180.8 KB · Visningar: 315
Topp