• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte OT: Vad ska jag köpa åt min flickvän?

carlanton

Audemars
Jag hade verkligen tänkt hålla mig, men ni vet hur det är. Jag hade lovat mig själv att inte köpa något mer efter min Zenith. Det höll tills imorse, när jag plockade upp årets sommarklocka. Jag har inte ens vågat berätta för min flickvän, som tycker att jag ska lägga pengarna på "något gemensamt" istället. Men om jag köper något till henne innan hon ser min klocka så kanske husefriden slipper störas. Men det är så svårt. Hon har tjatat om någon väska från Balenciaga, men riktigt så långt vet jag inte om jag måste gå. Blommor räcker nog inte och heldag på spa är redan bokat. Idéförrådet är tömt. Hjälp mig!
 

Isodor

Audemars
Otroligt komplext detta.

Min flickvän hatar när jag köper prylar.

Har försökt förklara mitt intresse av bra saker men hon säger att jag är mentalt sjuk! :D

Det är lika bra att ta smällen för stunden så går det över efter ett par dagar.
 

Pleximannen

Cartier
Du kan börja med att ge mig en bunt sedlar - annars visar jag henne denna tråden ;)

Överraska med att boka nån helg nånstans. Berlin är rätt najs. Och ganska billigt att flyga till, och ganska bra värde för pengarna i allmänhet.

Och när du får frågan "vad är det där för klocka?" så säger du att "vaddå? den har jag haft länge"
 
C

China

Guest
Att köpa presenter till damer är som att navigera genom ett minfält...

Mitt tips är att ni tar en "spontan" lunch på stan, och råkar passera en butik där väskan från Balenciaga inhandlas. Det är aldrig fel att ha lite pluspoäng i bagaget, särskilt om man har fastnat i klockträsket. ;)
 

max

Dancing Queen
Re: Sv: Inte OT: Vad ska jag köpa åt min flickvän?

Camo00 skrev:
Den kör jag med framgång!! :mrgreen:
+1
Använder även frasen "priset för klockor preskriberas omedelbart vid inköp" då frågan kommer upp, kör den redan från början så orkar hon inte fråga längre när man går upp på tyngre artelleriet :lol:

...sen bokade jag en och en halv vecka i spanien i slutet av februari för att släta över lite :cool:
 

Wollen

Mao
2-Faktor
China skrev:
Att köpa presenter till damer är som att navigera genom ett minfält...

Mitt tips är att ni tar en "spontan" lunch på stan, och råkar passera en butik där väskan från Balenciaga inhandlas. Det är aldrig fel att ha lite pluspoäng i bagaget, särskilt om man har fastnat i klockträsket. ;)

+1
 

svesam

Rolex
Jag köpte en sån här:

BREITLING_Colt_33_zps57a21d73.jpg

Obs ! Lånad bild

Funkade alldeles utmärkt :D
Så här en stund senare så har även hon börjat tjata om att det vore kul med en till klocka att
kunna byta med osv...
Klockträskandet blir så mycket enklare när det helt plötsligt är en familjeangelägenhet vad som köps in :lol:

//Daniel
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på att en Ballenciaga kostar FLÄSK, så utgår jag från att det inte är ett bra alternativ.
Min fru suktar också efter en Ballenciaga och hos gillar detta märket: http://www.vliegervandam.com/

Riktigt coola grejer och de säljs inte heller i Sverige. Köper du något därifrån, så förmedlar du att du verkligen försökt hitta något i kvalle och som inte sälj i Sverige. Har hon bra koll på mode, så vet hon vad det är för märke och känner hon inte till det sedan innan, så kommer hon säkert uppskatta din ansträngning. Priserna är bra i förhållande till vad man får. De skickar från EU.
 
Hej!
Ur stöld synpunkt är jag allergisk mot handväskor. Ingen förståelse alls för kvinnornas fäbläss för skor och väskor. Hustrun är dessutom Jack-manicker.
S.k. Damur dvs klockor med liten diameter ser man nästan aldrig på K&S. Jag tycker dom är oläsbara. De jag sett har varit billiga men det måste väl betyda att det finns ett köpmotstånd
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kolla här också. Annorlunda grejer till bra pris. Skickar från UK
galibardy.co.uk
 

David

Bödeln
carlanton skrev:
Jag har inte ens vågat berätta för min flickvän, som tycker att jag ska lägga pengarna på "något gemensamt" istället.

Lägger hon sina pengar på "något gemensamt" för er båda? Om hon köper resor, biobiljetter och middagar till er och du köper klockor till dig själv har jag full förståelse för hennes önskemål, och då tror jag du gör bäst i att respektera dem. Att hon ens har nämnt Balenciaga bör nog ses som en antydan av det mindre subtila slaget.
 

carlanton

Audemars
David skrev:
carlanton skrev:
Jag har inte ens vågat berätta för min flickvän, som tycker att jag ska lägga pengarna på "något gemensamt" istället.

Lägger hon sina pengar på "något gemensamt" för er båda? Om hon köper resor, biobiljetter och middagar till er och du köper klockor till dig själv har jag full förståelse för hennes önskemål, och då tror jag du gör bäst i att respektera dem. Att hon ens har nämnt Balenciaga bör nog ses som en antydan av det mindre subtila slaget.

Hennes föräldrar betalar mycket åt oss och ger väldigt mycket till mig, framförallt resor. Hon ger mig väldigt mycket saker, så det är helt klart mig det är golddiggervarning på.

Hursomhelst droppade jag bomben över telefon imorse. Hon var sur en halvtimme, sedan gick det över. Men något ska jag köpa i alla fall! Enda klockan hon vill ha är en ny Datejust, vilket jag gärna skulle ha köpt om jag haft råd.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Det kan vara en idé att överlägga med sig själv hur sunt och rimligt ens klockintresse och -inköp är när man måste smyga med dem och sen försöka muta sig ut ur det - när du dessutom bryter mot det självlöfte som du satt upp. Gubbarna kan skrocka "höhö, får väl köpa en fin väska, höhö" bäst de vill, men klura gärna lite på om det är sambons syn på det hela som är problemet.

Granger9050 skrev:
Hej!
Ur stöld synpunkt är jag allergisk mot handväskor. Ingen förståelse alls för kvinnornas fäbläss för skor och väskor. Hustrun är dessutom Jack-manicker.
S.k. Damur dvs klockor med liten diameter ser man nästan aldrig på K&S. Jag tycker dom är oläsbara. De jag sett har varit billiga men det måste väl betyda att det finns ett köpmotstånd

Jag förstod ingenting av det där. Kan du inte ta det en gång till?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag håller med singular. Det kan lätt spåra ur (see what I did there?). Risken är ju att tjejen ser det som att du försummar ert förhållande.

Däremot kan man ju ifrågasätta hur rimligt det är att önska sig Ballenciagas och Rolexar av son sambo, om så nu är fallet.

Jag ska väl inte kasta sten i glashus i och för sig. Har fått ett antal utskällningar hemma för att jag köper för många klockor. :)
 

David

Bödeln
carlanton skrev:
Hennes föräldrar betalar mycket åt oss och ger väldigt mycket till mig, framförallt resor. Hon ger mig väldigt mycket saker, så det är helt klart mig det är golddiggervarning på.

Väldigt hal is, var mycket försiktig!

Vet inte om det gäller andra eller inte, men för mig är jakten precis lika underhållande oavsett vem som ska ha klockan. De tre klockor som jag har lagt absolut mest tid och energi på i form av research och införskaffande har varit till min fru respektive bestman, och de är också de enda köpen som inte varit förknippande med ett visst mått av Chuck-ångest: viewtopic.php?f=2&t=3343

Se till att nästa klocka inte är till dig!

yonsson skrev:
påra ur (see what I did there?)

:D
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Köpa klockor åt andra är ett sant nöje med mycket glädje - köpte i smyg en klocka åt damen i julklapp (som hon pekat ut som sin favorit i skyltfönstret när vi stod fulla utanför Franz Jaeger & Me i somras, men det är en annan historia...) och den låg gömd i två månader och marinerades i ren gåvoglädje från mig i väntan på överlämning.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Hmm... Då har en annan det ganska bra i sitt förhållande. Hon frågar snarare när jag ska köpa en ny klocka:). Kan kanske bero på att hon vill låna den...
Det bästa är alltid att överraska. Köp något när hon minst anar det. Inte när det vankas födelsedag, julafton etc.
Ett tips som redan har nämnts i tråden är att sluta smyga med dina inköp. Är inte hållbart i längden.

Lycka till!

Mvh
 

max

Dancing Queen
papadok skrev:
Med ett eget slöskonto kommer man väl undan med det mesta, även om man har gemensam ekonomi?
Jo det är såklart ett måste, men som jag förstått det så anser de flesta kvinnor att deras eget slöskonto får spenderas som de vill och mannens slöskonto får spenderas som mannen vill förutsatt att kvinnan samtycker och att utgifter från detta konto gagnar man och kvinna 50/50 ;)
 

carlanton

Audemars
micke_s skrev:
Vad köpte du dig för sommarklocka då!? :)

Blev en Breitling Superocean!

Jag måste bara förklara att det inte riktigt är så allvarligt som jag fick det att låta i trådstarten. Hon tycker givetvis att jag är lite manisk när det gäller mina intressen, men det är helt enkelt sådan jag är, vilket hon innerst inne vet. Dessutom tror jag att just det faktum att det är en Breitling gjorde det hela lite mindre dramatiskt, eftersom att hon är väldigt flygintresserad (!). Nåväl, det blev en kort och odramatisk sväng till NK:s underklädesavdelning, så jag tror att det inte blir någon stor grej när hon kommer hem.
 

carlanton

Audemars
Senaste nytt:

Jag la upp en bild på Instagram. En stund senare ringde hon upp och sa "den var ju inte alls så ful... men den där vridringen är lite för nätt."

Progress!
 
Topp