• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

Swizz beat

Patek
2-Faktor
IMG_0326.JPG

Richard Mille RM 031 - kostade 980 000 $ då den släpptes 2012
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Menar du att han inte platsar i tråden? Varför skulle han inte göra det? Att skapa kläder som högsta politiska ledningen och kungafamiljen använder, att han tagit fram ett klädmärke som den amerikanska kändiseliten vill synas i, att vara en föregångare inom skate-världen gör honom mer intressant än oss andra. Han verkar ha levt och gjort någonting och hans missbruksproblematik som han frontar med visar på mer mod än vad vi andra knappt skrapar ihop tillsammans under en mansålder. Jag kan inte så mycket om honom, därför får du gärna komplettera. Jag kanske missuppfattar ditt inlägg?
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Menar du att han inte platsar i tråden? Varför skulle han inte göra det? Att skapa kläder som högsta politiska ledningen och kungafamiljen använder, att han tagit fram ett klädmärke som den amerikanska kändiseliten vill synas i, att vara en föregångare inom skate-världen gör honom mer intressant än oss andra. Han verkar ha levt och gjort någonting och hans missbruksproblematik som han frontar med visar på mer mod än vad vi andra knappt skrapar ihop tillsammans under en mansålder. Jag kan inte så mycket om honom, därför får du gärna komplettera. Jag kanske missuppfattar ditt inlägg?
Kanske bara är så enkelt att han inte platsar i denna tråd för att den är för "internationella kändisar" när det finns en för svenska kändisar också :) Kanske?
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Fast han har en karriär inom modebranschen och som professionell skateboardåkare i USA. Då blir han större än Sverige, tänker jag.
Absolut! Men kika igenom den tråden (vilket jag vet att du gjort) så ser du att flertalet där är högst aktuella internationellt, dock svenskar, därmed en svensk kändis! Tycker att det är bra att det finns två trådar, en för vardera :)
 

Oew

Rolex
Nej förvisso, men dock internationell. Trådens namn är internationella kändisar. Jag förstår nog inte riktigt var problemet ligger.
Ja men han är svensk och det är därför människor påpekat det. Spelar ingen roll om han är känd utomlands, på samma sätt så läggs bilder på zlatan upp i svenska tråden. Internationella tråden är till för de som inte är svenskar. Eller menar du att en exempelvis amerikansk kändis kan postas i svenska kändistråden bara för att han är känd här?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag förstår hur du och andra tänker nu. Det finns mycket underförstått i trådnamnen som kan tolkas fritt. Per definitionen så passar inte en amerikan in under kända svenskar så länge denne inte också är svensk medborgare. Zlatan och Per Holknekt passar i båda trådarna eftersom de båda är svenskar och internationellt kända. Jag försökte bara förstå det för mig nya begreppet household :).
 
Senast ändrad:

KJS79

Cartier
2-Faktor
Snyggt. Jag googlade som en galning utan resultat :) Tack!
Hehe. Faktum är att jag relativt nyligen ramlat över deras klockor från nån annan tråd och faktiskt hade en flik öppen i mobilen med deras startsida. Den gula reffen är de ganska duktiga på att skylta med och den är lätt att känna igen. Insatsen var alltså minimal från min sida.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tycker väl iof inte Holknekt är "större än Sverige" men det får man såklart tycka om man anser att hans gärning är så stor. Min tanke är mer att om han är svensk så postar man i den tråden, om han inte är det så postar man i den andra. Att graden av "gärning" ska avgöra blir hyfsat blurrigt men det är inte så att jag ligger sömnlös över det. Jag släpper det. Ska bara överföra alla inlägg gällande Zlatan till tråden om "Galaktiska kändisar" först ;)
 

Ceramic

Cartier
Hahaha, vilket fult jävla alien. Det känns som att när klockor når en viss prisklass blir dom överdesignade och fula. Det måste synas att de är dyra och ovanliga på bekostnad av designen.

Skärmavbild 2017-01-14 kl. 08.18.49.png
[/QUOTE]

Enig i att designen är hemsk. Men ligger ju en tanke bak den. Uret, eller va man ska kalla det ;) är ju i tillägg ett mekanisk underverk.
Google it, rätt imponerade hantverk.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vad har motorjournalisten Matt Farah på sig? Med tanke på hans kroppshydda måste det vara en rejäl pjäs storleksmässigt. Han har en Hulk annars i vissa videos.
Screen Shot 2017-01-16 at 13.17.45.png
Screen Shot 2017-01-16 at 13.18.07.png
Screen Shot 2017-01-16 at 13.18.13.png
 

wesly

Omega
Vad har motorjournalisten Matt Farah på sig? Med tanke på hans kroppshydda måste det vara en rejäl pjäs storleksmässigt. Han har en Hulk annars i vissa videos.
Screen Shot 2017-01-16 at 13.17.45.png
Screen Shot 2017-01-16 at 13.18.07.png
Screen Shot 2017-01-16 at 13.18.13.png

Hulk & pepsi tror jag är hans "egna"
Han har i sina filmer ett par gånger pratat om att han vill att klocktillverkare ska skicka klockor som han kan visa i sina klipp.. vilket några har gjort..
 
Topp