• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

Kugghjul

Panerai
Vad var det för Omega (?) Sergio hade vid segerintervjun?
https://www.svtplay.se/video/125488...us-masters-9-apr-20-00?start=auto&tab=senaste

seve1.jpg
 

Hmmmm

Omega
Vad har Stephen Schwartzman för fet klocka? Billig ala Swatch eller ultradyr? VD för Blackstone Group, förmågenhet omkring 100 miljarder kronor.
screenshot.576.jpg
screenshot.575.jpg
 

Hmmmm

Omega
Hade den känslan men man lurade sig och trodde den var fet på håll. Jaja, hans ställe i troppan lär ju vara lite glassigare än hans Swatch.

"If you work on Wall Street, you’ve probably seen the look before: good suit, unremarkable shoes, digital watch. Witness Steve Schwarzman, CEO of Blackstone. Schwarzman not only owns multiple Swatches, he wears them in funky colors and designs. One particularly bright-colored edition bears the landmarks of his vacation home in St. Tropez."
 

Kugghjul

Panerai
Jag förstår vad dessa CEO:s gör, "in your face middle-management / junior analyst Submariner buyers" liksom!

Men samtidigt tycker jag de kunde varit lika understated men med lite mer stil, och köpt en Grand Seiko. Som jag då, typ, minus någon miljard (eller mer) i förmögenhet som jag inte har.




Hade den känslan men man lurade sig och trodde den var fet på håll. Jaja, hans ställe i troppan lär ju vara lite glassigare än hans Swatch.

"If you work on Wall Street, you’ve probably seen the look before: good suit, unremarkable shoes, digital watch. Witness Steve Schwarzman, CEO of Blackstone. Schwarzman not only owns multiple Swatches, he wears them in funky colors and designs. One particularly bright-colored edition bears the landmarks of his vacation home in St. Tropez."
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Någon som vet vad Richard Gere sportar här? Trodde vid första anblick att de var en Reverso, men är osäker. Något Cartier ur kanske?
IMG_5384.PNG
 

Kugghjul

Panerai
Coolt, bara jag som blir sugen på en swatch? Ska nog inhandla en på tax free nästa semester :)
De är ju inte så dyra fullpris heller!
På något sätt blir jag mer provocerad när miljardärerna har en Swatch än när de har en diamant Patek som kan föda ett helt u-land! Det är en smocka från toppen, samtidigt bevis på självförtroende, ironi och lite humor.

Jag får nog skaffa en och posa! Även om jag saknar den riktigt feta plånboken! (dock inte för att köpa den!)

.... jaha där surfade man bort lite tid, hittar ingen riktigt snygg...
 

Oniel

Panerai
Enligt ett nyligt watchuwant avsnitt är isade Patek "the shit" inom rappvärlden.

Först var det rolex i guld, sedan AP, och nu isade patek som gäller där.

rappvärlden skulle jag visserligen inte säga är kända för sin oklanderliga smak ;) var något avsnitt med talking watches med någon musiker med bra mycket is och guld på sina klockor.
 
Topp