• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

10past10

Omega
Jason Statham - PP 5980
article-0-1C594BDE00000578-356_634x684.jpg

Det är svårt att se vad Jasons tjej har för klocka på bilden, men det skulle vara mycket passande om det var en nippel-dial.
 

NickG

Cartier
Ché Guevara med en GMT Master 1675 (kan vara Castros gamla)
image.jpg


Steve McQueen med en Sub 5512.
image.jpg


Fidel Castro med en Day Date och en Sub. Kan vara en GMT 1675, ser inte kronan... Vet att han bar en Sub NCG och en GMT med svart bezel.
image.jpg

Att kritisera Steve McQueen vore ju dock en synd men varför bär han den på högerarmen!?
 

Helge

Breitling
Här är Neymar med sin FAKE Richard Mille som bars under en presskonferens under VM 2014.
10597346_662029257212708_1786935620_n.jpg

Mer bilder från presskonferensen:
http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=2061216&rid=0#msg_6825039

E
dit: Klicka på den lilla bilden nedanför den stora för att läsa om vad som urskiljer denna dåliga kopia från originalet. Även Richard Mille själva har bekräftat att den är fake.
 

MBx

Cartier
Keith Richards har tydligen försäkrat sitt långfinger! 1.6 miljoner USD tycker han (eller någon annan:angel:) att fingret är värt.

Trots att det påstås att han är så dålig att passa tider att han kommer för sent till sin egen begravning (vissa säger att han redan är sen:bored:) har han i alla fall en klocka på armen. Någon skarpsynt KS:are kanske ser vad det är?
 

UNO

Panerai
Den mannen får mig nästan att vilja ha jeans upp till naveln. (Och en ferrari.)

Faktum är att det var meningen att han skulle köra Porsche 928 men behovet av targa-tak för att kunna krana ut maximal exponering ledde till Ferarrin.
Det ska enl sägnen varit rätt servicekrävande . . .
Filminspelningar är kända superbilsdödare där flera 10-tals omstarter är vardag.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Här är Neymar med sin FAKE Richard Mille som bars under en presskonferens under VM 2014.
10597346_662029257212708_1786935620_n.jpg

Mer bilder från presskonferensen:
http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=2061216&rid=0#msg_6825039

Edit: Klicka på den lilla bilden nedanför den stora för att läsa om vad som urskiljer denna dåliga kopia från originalet. Även Richard Mille själva har bekräftat att den är fake.

Det där är bara så sjukt... snubben har 8.8 Miljoner Euro i årslön... köp en riktigt klocka för fan!
 

MBx

Cartier
Ja
Keith Richards har tydligen försäkrat sitt långfinger! 1.6 miljoner USD tycker han (eller någon annan:angel:) att fingret är värt.

Trots att det påstås att han är så dålig att passa tider att han kommer för sent till sin egen begravning (vissa säger att han redan är sen:bored:) har han i alla fall en klocka på armen. Någon skarpsynt KS:are kanske ser vad det är?

Ja, och så bilden.:blackeye:

image.jpg
 

Whedda

Rolex
Att kritisera Steve McQueen vore ju dock en synd men varför bär han den på högerarmen!?

Vill inte kritisera dig heller men måste bara fråga...Varför skulle det finnas någon som helst anledning att kritisera någon för att bära klockan på höger hand? För att man "ska" bära den på vänstern?

Känns som något helt individuellt och är ju inget som påverkar någon annan än bäraren själv?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Vill inte kritisera dig heller men måste bara fråga...Varför skulle det finnas någon som helst anledning att kritisera någon för att bära klockan på höger hand? För att man "ska" bära den på vänstern?

Känns som något helt individuellt och är ju inget som påverkar någon annan än bäraren själv?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Alla jag känner som är vänsterhänta bär klocka på hö hand. Inte så konstigt.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Nojig när du torkar dig i röven på fyllan? Eller åker den av då? :happyhappy:

Jag är också vänsterhänt, har klockan på vänster och har även toapapperet i vänster näve.

Jag har hört det där om toabesök förr och vet inte hur du torkar dig efter besök på porslinstronen men jag har aldrig lyckats stoppa in klockan i röven. Inte ens med alkohol i kroppen.

Jag kanske hyser kordinationsförmåga och kroppskontroll utöver det vanliga förvisso.
 
Topp