• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

Sleven

Omega
IMG_0173.jpg
Adam Savage verkar ha lagt till sig ny klocka i senaste avsnittet på Tested. Någon som kan se vad det är? :)
 

Bally

Cartier
Obama någon? Liknar lite en IWC och vet att han hade märket ett tag iaf
obama-1140x641.jpg
Finns det många demokratiskt valda ledare som rockar loss med dyra klockor egentligen? Det verkar vara en så känslig punkt det där.
Vår egen Stefan hamnade ju i hetluften när folk trodde han hade en Patek, men samtidigt är det ju offentlig information hur mycket han tjänar (164' vill jag minnas), men att spendera det på något lyxigt så sticker det i ögonen på folk..
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Finns det många demokratiskt valda ledare som rockar loss med dyra klockor egentligen? Det verkar vara en så känslig punkt det där.
Vår egen Stefan hamnade ju i hetluften när folk trodde han hade en Patek, men samtidigt är det ju offentlig information hur mycket han tjänar (164' vill jag minnas), men att spendera det på något lyxigt så sticker det i ögonen på folk..
Bill Clinton har en bra samling. Men han undvek ofta att ha dem på sig med kameror i närheten.

https://www.deployant.com/spot-the-watch-bill-clinton-the-42nd-president-of-the-united-states/
 

lofgreno

Audemars
Finns det många demokratiskt valda ledare som rockar loss med dyra klockor egentligen? Det verkar vara en så känslig punkt det där.
Vår egen Stefan hamnade ju i hetluften när folk trodde han hade en Patek, men samtidigt är det ju offentlig information hur mycket han tjänar (164' vill jag minnas), men att spendera det på något lyxigt så sticker det i ögonen på folk..
Jävligt löjligt iaf. Folk är så missunsamma...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Den där jantementaliteten är ju hemsk. Var ska man dra gränsen nånstans då? Med ett sådant resonemang borde väl Löfven pysa runt i Adidasmjukisbyxor och foppatofflor, den socialbidragstagande ensamstående mamman klär sig nog inte i motsvarande kostym heller.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
IMG_0824.JPG
Finns det många demokratiskt valda ledare som rockar loss med dyra klockor egentligen? Det verkar vara en så känslig punkt det där.
Vår egen Stefan hamnade ju i hetluften när folk trodde han hade en Patek, men samtidigt är det ju offentlig information hur mycket han tjänar (164' vill jag minnas), men att spendera det på något lyxigt så sticker det i ögonen på folk..
Vladimir Putin är väl officiellt "demokratiskt vald" och han rockar bl a Blancpain i tjänsten, så visst finns de ;)
 

lofgreno

Audemars
Om jag var en ensamstående mamma på socialbidrag skulle jag nog också tycka att det kändes sådär om den som skulle föra min talan gick runt med en Daytona... ;)
Hehe, jo iofs är man sosse politiker eller liknande så kanske inte en Daytona är det bästa klockvalet med tanke på ens väljare. Men folk kan ju störa sig på alla möjliga för att dom har en dyr klocka. Lite missunnsamt kan jag tycka... :)
 

Bally

Cartier
IMG_0824.JPG

Vladimir Putin är väl officiellt "demokratiskt vald" och han rockar bl a Blancpain i tjänsten, så visst finns de ;)
Haha, ja det fanns alltså minst en där ute ;)
Jag undrar om inte Trump skulle kunna komma undan med en dyr klocka, halva hans kampanj var ju hur rik och framgångsrik han var och därför också skulle bli en bra president?
 

Bally

Cartier
Den där jantementaliteten är ju hemsk. Var ska man dra gränsen nånstans då? Med ett sådant resonemang borde väl Löfven pysa runt i Adidasmjukisbyxor och foppatofflor, den socialbidragstagande ensamstående mamman klär sig nog inte i motsvarande kostym heller.
Det kanske blir hans nästa drag för att locka till sig nya väljare om opinionen går ner? ;)
 
Topp