• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

Kugghjul

Panerai
Det verkar vara en hård nöt att knäcka
http://watchesinmovies.info/movies/talented-mr-ripley-the-1999/
http://prestigeonline.com/sg/Watches/Features/Watches-at-the-Movies


IMG_5332.JPG
Någon som kan knäcka vad Jude Law har för klocka i rollen som dickie greenleaf?

Det finns ju sånna mängder med billiga klockor där ute... Om den liknar något dyrt så är det väl JLC:s rätt fula kvartsklockor på 80-talet?

Med tanke på hans karaktär så hoppades man ju på att det skulle vara en premium
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Bilderna är ju inte mycket till hjälp tyvärr. Nu utspelar väl sig filmen under 50-talet men en högst personlig åsikt (och ingen fakta eller något som jag har fog för) är att klockans utformning snarare påminner om en billig Thailandsklocka från 90-talet som de moddat.
 

Oew

Rolex
Vet inte hur mycket kändis han är, men sportade Mark Cavendish en Richard Mille på Tour de France? Inte kul att vurpa med en sån...
IMG_0842.JPG
Har inte sett närbild på den han har i år så kan inte säga om det är samma, men på förra årets Tour fick han låna Richard Milles egna 011. Ser ut som att det kan vara samma!
Edit:Yepp ser ut som samma, tror han fått den i gåva
 

Writer136

Panerai
Ja men tänk vilken otroligt snygg klocksamling han kunde haft för dom pengarna. En Patek Nautilus i guld hade väl räckt typ?

Jag tror han har flera såna. Han skrev nånstans på sin insta han hade 100 pieces.
Och ofta grejen med typ rappare och en del idrottsmän som ska isa ner allt de har så är det nån grej att komma från fattiga förhållanden och make it o det måste visas till alla pris. Sen kan jag nästan tänka mig det är nån inbördes tävling vem som kan va värst o flasha mest o dyrast prylar.
Typ som klassisk grannavundsjuka där man ska ha lite grymmare bil än sin granne men på en sinnessjukt dyr nivå.
Då tyckte jag Redman var bäst av alla i serien Mtv Cribs o han bjöd in till sitt ruckel till hus i new yersey. Inget skryt där inte.
O håller med dig det är ju klart smakfullare med nåt mer enkelt och avskalat. En guldklocka är skrytigt nog utan xxx antal diamanter.
 

lofgreno

Audemars
Jag tror han har flera såna. Han skrev nånstans på sin insta han hade 100 pieces.
Och ofta grejen med typ rappare och en del idrottsmän som ska isa ner allt de har så är det nån grej att komma från fattiga förhållanden och make it o det måste visas till alla pris. Sen kan jag nästan tänka mig det är nån inbördes tävling vem som kan va värst o flasha mest o dyrast prylar.
Typ som klassisk grannavundsjuka där man ska ha lite grymmare bil än sin granne men på en sinnessjukt dyr nivå.
Då tyckte jag Redman var bäst av alla i serien Mtv Cribs o han bjöd in till sitt ruckel till hus i new yersey. Inget skryt där inte.
O håller med dig det är ju klart smakfullare med nåt mer enkelt och avskalat. En guldklocka är skrytigt nog utan xxx antal diamanter.
Ja det är väl så. Skrytandet eskalerar liksom... ☺
 
Topp