• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intressant artikel

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Varför?
De har inger behov eller intresse att visa upp sin samling eller att dela med sig på nätet, framförallt när det medför en större säkerhetsrisk med så dyra klockor.
Andra exempel är en av världens största, om inte den största, samlaren av JLC som bor i Stockholm, Sveriges största Rolexsamlare som är med de tunga grabbarna så som Maron, Goldberger, Paramico, Shear, Brack, Bain och Margulies i budkrig, som bor i Göteborg och aldrig någonsin skulle hänga här.

Hela det här inlägget osar "min pappa är starkare än din"...
 
Hela det här inlägget osar "min pappa är starkare än din"...

Utveckla gärna!
Klargjorde bara lite mer ingående att inte alla klockintresserade hänger på forum. Motfrågor kommer nästan alltid så som "Vem då till exempel?", därav mitt utförligare svar.
Jag ber om ursäkt om du tolkade det annorlunda och känner dig kränkt att "min pappa är starkare än din!" :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Utveckla gärna!
Klargjorde bara lite mer ingående att inte alla klockintresserade hänger på forum. Motfrågor kommer nästan alltid så som "Vem då till exempel?", därav mitt utförligare svar.
Jag ber om ursäkt om du tolkade det annorlunda och känner dig kränkt att "min pappa är starkare än din!" :)

Din pappa är sannolikt starkare än min.
Jag tyckte "skulle aldrig någonsin hänga här" lät nedvärderande mot forumet. Typ: "to cool for school". Men, jag har haft fel förut - och då bet jag om ursäkt.

Som kuriosa så är jag ytterst ytligt bekant (via Facebook) med en samlare från Singapore. Vissa säger att han har bland världens största samlingar, men det kanske är överdrivet. Hur som helst - han inte bara hänger på klockforum - han är admin på ett. (PuristPro).
 

china

Torpare
Utveckla gärna!
Klargjorde bara lite mer ingående att inte alla klockintresserade hänger på forum. Motfrågor kommer nästan alltid så som "Vem då till exempel?", därav mitt utförligare svar.
Jag ber om ursäkt om du tolkade det annorlunda och känner dig kränkt att "min pappa är starkare än din!" :)

Exakt, den verkliga eliten är oftast helt ointresserade av forumvärlden, som du varit inne på i tidigare inlägg. Lite synd på ett sätt, å andra sidan handlar det här om personer med omfattande kunskaper som aldrig skulle finna sig att någon posthora med obefintliga kunskaper försöker att brösta sig i en debatt och plocka poäng. Det är heller inte särskilt många mer avancerade samlare som vill visa vad som döljer sig i kassaskåpet, inte minst med tanke på de okunniga och lökiga kommentarer som ofta haglar från avundsjuka besserwissrar.

Pearls before swines...
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Riktigt kul läsning. Många roliga citat som fick mig att skratta till, däribland detta:

At the same time, he looked at the brushed-titanium masterpiece on my wrist. He nodded and said, “Follow me, I know another party with really cool people. People like us."

 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Denna testade jag på Kaplans Kvalité i maj 2015. Lite tjock men rätt kool och satt bra på handleden. Tämligen lätt för att vara ädelmetall.

image.png
image.png
image.png
 
Topp