• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intressant att en sådan darkhorse prisar som den gör..

Andrew

Cartier
Det är mer pengar än jag någonsin skulle kunna lägga på en klocka. Men ändå...

Det finns de här inne som säkerligen lagt omkring 50 000 USD på vad som i sammanhanget kan räknas som dussinklockor. Det finns trots allt betydligt fler Guld-Rolex och Patek-kronografer i världen än vad det finns sköna gamla Milgaus av denna kaliber.

Min uppmaning till forumets finansvalpar, pappas pojkar, day traders och hantverkare med eller utan egen firma blir därför: Köp!
 

Skolläraren

Panerai
Vilken otrolig klocka! Perfekt bevis på att man inte borde fjanta till det så mycket och hålla klockor stilrena. Jag tål inte nya Milgaussens sekundvisare.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vad tycker ni som kan om GMT:n som Shear la ut samtidigt?

Skick och prisbild? För mitt otränade öga ser den mer än bra ut. Ligger den rätt i pris?
 

falten

Cartier
Utan att vara referensninja säger jag nej. falten lade upp en jämförande bildserie mellan en milgauss och date-day.

thats correcto! här i jämförelse med robs milgauss, bla kronan på milgaussen kändes avsevärt mindre ut i verkligheten än den på 7017. Glasring och boett annorlunda, dock känns det väldigt nära besläktade.

20130913-162830.jpg


20130913-162823.jpg


20130913-162818.jpg


20130913-162809-1.jpg



mvh
 

Whedda

Rolex
As good as it gets...

Problemet är som Sond nämnde att man aldrig skulle bära en klocka i det skicket till det priset.

Helt fantastiskt skick men verkligen en samlarklocka. Även om jag hade haft pengarna så hade jag prioriterat en klocka som inte tappat 50% i värde vid en repa.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Ministern

Founder
2-Faktor
As good as it gets...

Problemet är som Sond nämnde att man aldrig skulle bära en klocka i det skicket till det priset.

Helt fantastiskt skick men verkligen en samlarklocka. Även om jag hade haft pengarna så hade jag prioriterat en klocka som inte tappat 50% i värde vid en repa.




Skickas från min iPhone via Tapatalk

Nja en fin fullset går ändå på 35.
 

Adl_Sthlm

Cartier
Grymt fin, blir alltid lika imponerad när det kommer NOS klockor..
Undrar hur det går till, råkar man bara köpa klockan och glömma bort den i garderoben.. eller införskaffas dom för att sparas och hoppas på att man tjänar en hacka på det.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Grymt fin, blir alltid lika imponerad när det kommer NOS klockor..
Undrar hur det går till, råkar man bara köpa klockan och glömma bort den i garderoben.. eller införskaffas dom för att sparas och hoppas på att man tjänar en hacka på det.

Ingen aning, finns ju folk som köper saker och behåller i orginalkartong bara för att. Tror det är bra mycket ovanligare med NOS utan kartong och cert som är korrekta..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grymt fin, blir alltid lika imponerad när det kommer NOS klockor..
Undrar hur det går till, råkar man bara köpa klockan och glömma bort den i garderoben.. eller införskaffas dom för att sparas och hoppas på att man tjänar en hacka på det.

Vet en gammal klasskamrat som hade familj från Schweiz som hade det där med klocksamlande i blodet. De köpte nya ur för att lägga in dem i kassaskåpet. Det var i all fall vad som sades.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Frågan är varför en NOS safequeen har ett serviceglas? Borde ha ett dome.

Den är iaf använd väldigt försiktigt. :)

Nu tror jag denna är fine men det hade varit småkul om det varit nbtimes som sålt den och inte Andrew Shear..

image.jpg

image.jpg
 
Topp