• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intresse för klockor och vintage..

johan905

Omega
För ca 3 år sedan hittade jag en låda med blandat skrot i boden ute på landet, där låg bla en klocka som fångade min uppmärksamhet. Farsan kunde berätta att det där är din farfars klocka, tror han fick den av sin arbetsgivare när han fyllde år sa han, coolt tänkte jag tog en ostkniv och bände upp boettlocket för o kolla om det fanns nå guld.....
fd1e5d8e22f15f2eee601c62f3b9af6f.jpg
76c7993594e73243d6ba87ba61044df8.jpg
2ab0fa6151412fe9720a163bd6c12293.jpg

Fint tänkte jag 750 står det här... resten är väl bara o kasta..?
d0f8c4d48b46585a22fe355368c7828e.jpg
O på urverket står det ju inte Omega iaf.... bara nåt Audemars Piguet skit..o sen började intresset växa!
 

johan905

Omega
Uret är idag i fungerande skick, jag vet egentligen inte så mycket mer om det eftersom Farfar dog 1983 och min far inte kan ge nån direkt information mer än att det troligen var en gåva. Jag håller på och sammanställer lite bilder och återkommer med mer....
Urverket är iaf ett Valjoux baserat vzss med sub sekund och det syns att det är tid nedlagt på varje del i form av polering osv
 

sveol

Cartier
Fn jag vill också ha en bod där jag kan hitta massor av gamla grejer. Grattis till fyndet, den där är värd ett nytt liv

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Nisus

Omega
Gjorde du renoveringen själv eller lämnade du bort? På armen ser den fantastisk ut. Patinan var lite väl långt gången. Tycker det alltid är svårt att bestäma om man skall behålla eller "fixa" tavlan.
 

johan905

Omega
Jag gillar inte redial själv... men tavlan var helt förstörd. Med facit i hand skulle urtavlan ha fixats på annat sätt. Men det var svårt att få information om hur den skulle se ut original. Inte en så vanlig modell..
 
Topp