Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Intresse för kurs i klockfotografering...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 18 juni 2013.

1. ...tänkte kolla om det finns intresse för en typ en-dagars kurs i klockfotografering och då främst ljussättning???

Varför undrar jag detta? Jo satt och spånade med min bror lite idag som är först och främst är fotograf och retushare men oxå lärare på Stockholms fotoskola samt håller kurser på Fotografiska i just ljussättning och lite retuch..

OM det skulle finnas intresse så skulle han kunna hålla en typ en-dagarskurs i ljussättning eller retusch eller båda???? med just inriktning på klockor, han har egen studio i centrala Stockholm och kan ta emot typ 10 personer, detta kommer givetvis göras mot en kostnad från deltagarna, hur mycket vet jag inte men tänkte bara göra en intressekoll om det ens är något att gå vidare med?????

Många här är ju fotointresserade och har bra kameror mm och kanske vill lära sig lite mer????

Så, är det något som någon skulle kunna tänka sig eller lägger vi ner det?

2. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Äger den rum i höst så är det av intresse. Och km den inte kostar hela studiebidraget :)

Bästa vore ju om han visar vad man kan göra med utrustning som gemene fotograf har själv. Inte med dyra ljuskällor och boxar :) typ med vanlig extern blixt osv:) lite hemmamodd

3. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Bra idé, jag hade definitivt deltagit om det inte var för att det var i Sthlm :)

AndyK gillar detta.
  4. Han sa att han kan utforma kusen efter våra önskemål och utrustning, detta vara bara en snabb intressekoll om det ens är värt att lägga lite tid på detta...

5. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Härligt initiativ. På!

6. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Vore ju kul!! Sen ta lite bärs/middag och ha en gtg :)

7. falten

falten Stadsbo

Kul! Låter intressant!

8. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Lysande, mördar'n...jag är gärna PÅ!

Hardy gillar detta.
  9. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Jag är absolut intresserad. Grunderna i macrofoto kan man lätt få på nätet så jag föredrar "medelsvår".

10. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Mkt intresserad. Jäkla svårt det där med ljussättning, blir ofta tråkiga reflexer eller så sýns en egna fula nuna i klockan. Jag är på ifall plats finnes.

11. mlundstrom

mlundstrom Stadsbo

Låter kul!

12. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Det hade varit riktigt roligt... :)

13. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Låter kul! Synd man bor i E-tuna... Sen får man lov att skaffa ett schysst makroobjektiv.,.

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Edit: Skrev ett helt ologiskt inlägg. Min hjärna fungerar inte. Ska sluta posta nu.

15. hook

hook I'm user not a dealer!

Gå på kursen & skirv sedan en tips & trix guide till oss utanför Hufudstaden?
    Bra initiativ!

Mårtenssons ur Brookfield