• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intressekoll Rolexlotteri

Intressekoll rolexlotteri

  • Ja, jag vill ha en lott max kostnad 500kr

    Röster: 82 62.6%
  • Ja jag vill ha en eller flera lotter max kostnad 1000kr

    Röster: 40 30.5%
  • Nix vill inte vara med på sånt strunt!

    Röster: 9 6.9%

  • Totala väljare
    131
  • Enkät stängd .

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Jag hann inte med omröstningen men är intresserad om det finns plats. 500 eller 1000 spelar ingen roll.
 

Sajmon88

Omega
Kanske kan höra med en återförsäljare om han är intresserad att göra lottningen? Vi köper ju faktiskt en klocka och han får indirekt gratis reklam i vad jag antar är sveriges största forum för klockor! Hör med Rob, eller nån annan :)
 

Rivalen

Rolex
Jag har ju ett på våren som jag hjälper till med. Om det någon gång skulle ändras, så återkommer jag med största sannolikhet här för det vore roligt om några orkade möta det stora intresset. Forumledningen har ju inte sagt nej?

Det är lite mer jobb första gången, men det är en investering för att det skall gå lätt andra gången, typ 2015.

Vi är 4 pers som hjälps åt. Jag driver anmälningstråden, den egna hemsidan mm. Stefan tar emot pengar och vi samarbetar med infon där. Stefan, Tony och Jocke köper klocka för jag kan inte tillräckligt så jag tittar på då.

Vi har max 50 och en egen hemsida (en enkel startad på Webs på 5 minuter) för att försöka följa Lotteriinspektionens regler om liten sluten grupp.

Ett regelverk är skrivet för att försöka täcka upp ända fram till ev tvist. Stefan och jag är lotterianordnare om Li skulle komma och fråga (otroligt) helt fristående från TimeToTalk, men vi lånar Tonys hemsida som anslagstavla.

Lotteriförfarandet är välkänt och beprövat med offentligggörande av all lottnummer med Nicks i god tid och dragning mot de tre ista i Jokern. Därför uppdelat i 50:- lotter för att täcka så mycket som möjligt av serien 001-999. Förmodligen finns ingen säkrare lotterimetod över huvud taget.

Osv osv. Det finns ingen anledning att uppfinna hjulet en gång till. Det finns ett "TTT-hjul" - ta det - fila lite och du har ett "KS hjul". Jag har skrivit regelverket så jag äger nog copyn på det - bara att låna. Jag ser enbart TTT och KS, jag ser aldrig TTT vs KS.

Detta skrivet för att inspirera de som sitter där ute och vill dra i detta, men inte vet var man skall börja. Ni kan få all info om hur vi har gjort via mig och ta vara på det ni vill. All info om våra samtal med Li osv osv.

Bestäm att DU vill ta första initiativet - välj ut några av dem som redan anmält intresse att hjälpa till - hitta några tunga namn - starta en konversation med dem och involvera Denke så att han iaf ser hur ni tänker och när ni tänkt klart så börjar ni samla in verkliga intresseanmälningar. Nästa år går det som smör i stekpanna.

Googla Rolexlotteriet 2013, de tre första svaren visar ursprungstråden, klockköpet och själva lotteriboardet och då ser ni också vem som vann förra året och därför bara administrerar utan lotter 2014. :cool:

Som sagt - bara för att inspirera så att vi kan möta intresset - själv satsar jag mellan 700-1000:- :)
 
Topp