Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

"Investering"

Diskussion i 'Diskussion' startad av bartoldous, 21 december 2014.

1. bartoldous
    Trådstartare

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Svårt att sätta en rubrik på en tråd som denna men men..
    Situationen är som sådan att jag kommer att befinna mig inom Sverige 2-5 år framåt och vill köpa ett kvalitets ur,luddigt uttryckt jag vet.Märket kommer att vara Rolex och efter denna period kommer jag att flytta till ett land där en Rolex inte är optimalt att ha på vristen och måste då antagligen avyttra.Frågan är då vilken Rolex jag ska välja för att inte tappa för mycket i värdetapp?Är öppen för samtliga modeller bara de helst är inom 40-60k klassen.Vilket forum är då bäst för denna frågeställning ja naturligtvis Klocksnack med alla dess Rolex fans.Sub,med eller utan datum,gmt pepsi,coke eller senare gmt kanske,en blnr eller en hulk.Om jag helst skulle välja utan att tänka på värde så favoriserar jag maxicaset.Ursäkta felstavningar och dyl,hjälp behövs kära forum medlemmar.Är inte någon extrem fantast så även om likvida medel finns så är inte en "röding" aktuell och dyl hoppas att ni förstår frågeställningen,tack på förhand.:)

2. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Beg 114060 är nog ganska safe.

Wii och bartoldous gillar detta.
  3. bartoldous
    Trådstartare

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    så utan bubbla är bättre än med,eller lättare att kränga om/när så blir fallet eller?

4. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Tror inte det spelar nån roll egentligen.
    Men jag tycker denr snyggare och en sub är nog mer lättsåld än gmt tror jag.

bartoldous gillar detta.
  5. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Utan bubbla? Utan Datum*

Har du sagt A får du säga B, vart ska du flytta där Rolex inte skall bäras? Nordkorea?

bartoldous gillar detta.
  6. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg

Kom igen.

Lunkan och bartoldous gillar detta.
  7. bartoldous
    Trådstartare

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Tackar så mycket för infon kära forumsmedlem,ja en sub verkar nog vara ett "safe" köp och antagligen det klokaste.:)

8. bartoldous
    Trådstartare

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Thailand och inte de mest cetrala delarna så blir nog ensam om en Rolex inom många mil omkrets,vill inte ha någon bula i huvudet,hehe.

9. Bomier

Bomier Friends of KS

Från:
    Bangkok
    A
    Absolut inga problem med Rolex I Thailand. ;)

Mvh
    Micke
    (Boende sedan 10år tillbaka i Thailand och bär bland annat Rolex dagligen)

keroro, Aquaracer2, Wollen och 3 andra gillar detta.
  10. bartoldous
    Trådstartare

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Har varit i Thailand ett antal gånger under 25år antagligen +30 talet ggr då min hustru är ifrån Thailand.Har väl "bara" varit utsatt för rånförsök 2 gånger under alla år och är +100kg men känner att jag blir allt äldre och fegare/mognare och tycker inte det är värt risken.Därför tanken angående avyttring av uret innan flytt.;)

paradis och Bomier gillar detta.
  11. bartoldous
    Trådstartare

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Daytona two-tone är också en favorit men antagligen inte den bästa "investeringen" och lättast att avyttra,annars har jag antagligen åldern inne vid 45år.Fick en fundering så här "in the late hour" inget nobelpris material men,kommer Daytona intresset med åldern eller? :p

12. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Köp en GMT 116710 (BLNR?) svart/blå så har du lätt att sälja den över dagen. :)

bartoldous gillar detta.
  13. bartoldous
    Trådstartare

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Verkar som om den är populärare och lättare att avyttra än "Hulken" om det skulle behövas eller?

Holmqvist gillar detta.
  14. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Vilket land är det egentligen problem att ha Rolex? Finns alltid en risk att bli rånad om man är oaktsam oavsett land.

Affe och Echo Delta gillar detta.
  15. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Korrekt, 116710BLNR är lättare att SÄLJA än en Hulk. (116610LV)

bartoldous gillar detta.
  16. bartoldous
    Trådstartare

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Tro mig där jag bor i svedala är det inte något större problem annat än vid utevistelse och kanske fylla,även fast jag bor i vad som brukar benämnas "lilla chicago" men även här finns viss eftertänksamhet.Jobbat en hel del med detta under några år och fortfarande gör inom detta gebit men Thailand och med Ya Ba,amfetaminet och vad det gör med ungdomen så skrämmer mig detta en hel del.

17. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Jag har varit i stora delar av Libanon inklusive Tripoli som är en ren krigzon idag utan att ha blivit rånad. Men så klart, vad vet jag...

bartoldous gillar detta.
  18. Draper

Draper Bonde

Från:
    Amsterdam
    Jag har varit i Nordkorea, inga problem att bära Rolex där. Brottslighet mot turister är nog ca 0%. :)

Aquaracer2 och bartoldous gillar detta.
  19. n1tro

n1tro Friends of KS

Köp dig en 14060M.

bartoldous gillar detta.
  20. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Köp en nyare tråksub i bra skick så är du nog ganska safe. Några tusenlappar hit eller dit överlever du nog i värsta fall.

bartoldous och n1tro gillar detta.
  21. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Köp nån mysig vintage så kommer du inte att vilja sälja. :)

Maro och bartoldous gillar detta.
  22. JS

JS Friends of KS

Nordkorea är ett föredöme!

Bluefade, Draper, Aquaracer2 och 3 andra gillar detta.
  23. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Målade index.

24. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Bära en Rolle i Thailand borde väl inte vara några problem eftersom alla bara tror det är en fake?

bartoldous, Icaras, jabla och 2 andra gillar detta.
  25. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Köp en begagnad Sub med Maxicase, med eller utan datum, så kan du nog sälja den för i princip samma pengar om några år. Men som Onelund säger, kan slöddret skilja på äkta och fake?

bartoldous och Onelund gillar detta.
  26. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm

Beror väl helt på vad man betalar när man skaffar den.
    /j

bartoldous gillar detta.
  27. Hugii

Hugii Biskop

Finns ingen matematisk formel för sånt, vad som sälja bra idag behöver inte betyda att det säljer bra imorgon. Köp istället en klocka som du gillar, en klocka som du kommer att trivas med. Skulle aldrig springa omkring med nåt på armen som inte känns 100. Är det ekonomi som är utgångspunkten så tycker jag att du ska fundera både en och två gånger.

Hur kul kan det vara att springa med en klocka på armen bara för att "forum" har röstat den som den bästa investeringen (kanske).
    Hur känns det den dagen då du kanske förlorar mest på just den modellen? Då har du både haft en klocka som du har förlorat "mest" på och dessutom gått runt med den men aldrig gillat den?!!!?!

7f7b812820ff43110b7f39bfb5733bba.gif

Jakobb, Galaxxy, mosse och 5 andra gillar detta.
  28. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Hur kan man byta ner sig efter att ha burit en rolex några år ?
    Skulle inte funka för mig iaf, men visst why not.

bartoldous gillar detta.
  29. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sub eller GMT är nog ett säkert kort om tanken är att sälja utan en allt för stor förlust. Eller köp vad du vill och ta smällen när du säljer den.

bartoldous gillar detta.
  30. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    116610/114060/16610/14060/16600....bara att välja. Sedan då du flyttar och bosätter dig i Thailand i 40 år har du den liggandes i kassaskåp och tar ut den år 2055 så skall du se att du får pengen tillbax :)

Kontakta mig så tar jag den för 40' ;)

bartoldous gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield