• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Investering"

bartoldous

Cartier
Svårt att sätta en rubrik på en tråd som denna men men..
Situationen är som sådan att jag kommer att befinna mig inom Sverige 2-5 år framåt och vill köpa ett kvalitets ur,luddigt uttryckt jag vet.Märket kommer att vara Rolex och efter denna period kommer jag att flytta till ett land där en Rolex inte är optimalt att ha på vristen och måste då antagligen avyttra.Frågan är då vilken Rolex jag ska välja för att inte tappa för mycket i värdetapp?Är öppen för samtliga modeller bara de helst är inom 40-60k klassen.Vilket forum är då bäst för denna frågeställning ja naturligtvis Klocksnack med alla dess Rolex fans.Sub,med eller utan datum,gmt pepsi,coke eller senare gmt kanske,en blnr eller en hulk.Om jag helst skulle välja utan att tänka på värde så favoriserar jag maxicaset.Ursäkta felstavningar och dyl,hjälp behövs kära forum medlemmar.Är inte någon extrem fantast så även om likvida medel finns så är inte en "röding" aktuell och dyl hoppas att ni förstår frågeställningen,tack på förhand.:)
 

bartoldous

Cartier
A
Absolut unga problem med Rolex I Thailand. ;-)

Mvh
Micke
(Boende sedan 10år tillbaka i Thailand och bär bland annat Rolex dagligen)

Har varit i Thailand ett antal gånger under 25år antagligen +30 talet ggr då min hustru är ifrån Thailand.Har väl "bara" varit utsatt för rånförsök 2 gånger under alla år och är +100kg men känner att jag blir allt äldre och fegare/mognare och tycker inte det är värt risken.Därför tanken angående avyttring av uret innan flytt.;)
 

bartoldous

Cartier
Daytona two-tone är också en favorit men antagligen inte den bästa "investeringen" och lättast att avyttra,annars har jag antagligen åldern inne vid 45år.Fick en fundering så här "in the late hour" inget nobelpris material men,kommer Daytona intresset med åldern eller? :p
 

bartoldous

Cartier
Vilket land är det egentligen problem att ha Rolex? Finns alltid en risk att bli rånad om man är oaktsam oavsett land.

Tro mig där jag bor i svedala är det inte något större problem annat än vid utevistelse och kanske fylla,även fast jag bor i vad som brukar benämnas "lilla chicago" men även här finns viss eftertänksamhet.Jobbat en hel del med detta under några år och fortfarande gör inom detta gebit men Thailand och med Ya Ba,amfetaminet och vad det gör med ungdomen så skrämmer mig detta en hel del.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Tro mig där jag bor i svedala är det inte något större problem annat än vid utevistelse och kanske fylla,även fast jag bor i vad som brukar benämnas "lilla chicago" men även här finns viss eftertänksamhet.I Thailang och med Ya Ba,amfetaminet och ungdom finns oftast inget sådant.


Jag har varit i stora delar av Libanon inklusive Tripoli som är en ren krigzon idag utan att ha blivit rånad. Men så klart, vad vet jag...
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Daytona two-tone är också en favorit men antagligen inte den bästa "investeringen" och lättast att avyttra,annars har jag antagligen åldern inne vid 45år.Fick en fundering så här "in the late hour" inget nobelpris material men,kommer Daytona intresset med åldern eller? :p


Beror väl helt på vad man betalar när man skaffar den.
/j
 

Hugii

Audemars
Finns ingen matematisk formel för sånt, vad som sälja bra idag behöver inte betyda att det säljer bra imorgon. Köp istället en klocka som du gillar, en klocka som du kommer att trivas med. Skulle aldrig springa omkring med nåt på armen som inte känns 100. Är det ekonomi som är utgångspunkten så tycker jag att du ska fundera både en och två gånger.

Hur kul kan det vara att springa med en klocka på armen bara för att "forum" har röstat den som den bästa investeringen (kanske).
Hur känns det den dagen då du kanske förlorar mest på just den modellen? Då har du både haft en klocka som du har förlorat "mest" på och dessutom gått runt med den men aldrig gillat den?!!!?!


7f7b812820ff43110b7f39bfb5733bba.gif
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Sub eller GMT är nog ett säkert kort om tanken är att sälja utan en allt för stor förlust. Eller köp vad du vill och ta smällen när du säljer den.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
116610/114060/16610/14060/16600....bara att välja. Sedan då du flyttar och bosätter dig i Thailand i 40 år har du den liggandes i kassaskåp och tar ut den år 2055 så skall du se att du får pengen tillbax :)

Kontakta mig så tar jag den för 40' ;)
 
Topp