• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Investering"

mosse

Omega
som Hugii säger, köp den du tycker är snyggast för tusan! Du ska ändå ha den i några år och du vill väl häldre ha en klocka som du älskar än att du om några år "tjänar" 2000 kr extra? Så länge du köper klockan begagnad till ett bra pris så kommer du inte att göra en dålig affär iallafall..
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Tillgång-efterfrågan är ju nyckeln om du vill ha något lättsålt. Notera dock att udda inte alltid hör ihop med hög efterfrågan.

Vet att det ligger en hulk till salu i forumet :happyhappy:
 

bartoldous

Cartier
Finns ingen matematisk formel för sånt, vad som sälja bra idag behöver inte betyda att det säljer bra imorgon. Köp istället en klocka som du gillar, en klocka som du kommer att trivas med. Skulle aldrig springa omkring med nåt på armen som inte känns 100. Är det ekonomi som är utgångspunkten så tycker jag att du ska fundera både en och två gånger.

Hur kul kan det vara att springa med en klocka på armen bara för att "forum" har röstat den som den bästa investeringen (kanske).
Hur känns det den dagen då du kanske förlorar mest på just den modellen? Då har du både haft en klocka som du har förlorat "mest" på och dessutom gått runt med den men aldrig gillat den?!!!?!


7f7b812820ff43110b7f39bfb5733bba.gif

Var kanske otydlig då jag inte alls endast räknar med att köpa ett ur som en investering därav tveksamheten som sagt till rubriken.Möjligheten till att jag får bära ett ur jag ogillar finns inte heller då jag tycker om samtliga av de modellerna som räknades upp.Har svårt att bestämma mig för vilket och det är alltid härligt att köpa något med hjärtat speciellt klockor som vi alla vet är passionen här på Klocksnack men kan ju vara skönt åtminstone för hjärnan att få räkna hem en inte allt för stor förlust på ett inköp (Om den nu ev måste avyttras vid senare tillfälle).Förutse framtiden skulle kanske vara trevligt i många fall men man måste väl iallafall få utgåfrån vad som gäller idag annars skulle alla val här i livet vara chansningar.:)
 

bartoldous

Cartier
116610/114060/16610/14060/16600....bara att välja. Sedan då du flyttar och bosätter dig i Thailand i 40 år har du den liggandes i kassaskåp och tar ut den år 2055 så skall du se att du får pengen tillbax :)

Kontakta mig så tar jag den för 40' ;)

Fan då är jag 85 år och antagligen så senil att jag blivit avlurad rollen ändå.:p
 
Topp