Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Invicta 8926 - Black Bay Black mod

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Pawwen, 20 juni 2016.

1. Pawwen
    Trådstartare

Pawwen Friends of KS

20160620_060708.jpg 20160620_060740.jpg 20160620_060636.jpg 20160620_060720.jpg Hej. Byggde om en Invicta 8926 för en tid sedan men nu är är det sug efter annat. Så den som är sugen att testa en Black Bay Black imitation till ett betydligt lägre pris än orginalet kan passa på nu! Kanske en snygg beter som du kan hantera tuffare än du annars gjort?

Invicta 8926 med urverk Seiko NH35. Har inte mätt den men den drar sig lite. Klockan är ungefär två år gammal, varav jag ägt den i ett år.

Följande är gjort:
    Filat bort INVICTA logga på boetten.
    Filat ned kronskydden.
    Spårat ut kronan och färgar svart.
    Ny tavla Dagaz BBB-tribute
    Nya visare Dagaz BBB-tibute
    Filat bort kanterna på vridringen så den blivit slät. Tänkte göra coin-edge med saknade verktyget för det.
    Nytt insert. Svart med röd triangel och lume-plupp.
    Nytt dome glas från Esslinger. Ej safir.
    Nytt snyggt läderband av god kvalitet. Vera Pelle.

Inser att jag inte får tillbaks allt jag lagt ut men det har trots allt varit kul att prova modda. Troligen inte vattentät då jag anpassat kring kronan! Vissa repor och ojämnheter kan noteras kring de filade ytorna. Se bilderna. Glaset har några repor som kanske kan polera bort? Oförändrad stållänk ingår.

Pris: 2200 kr inklusive frakt.

Finns i Umeå. Skickas om du vill. Retur ok inom ett dygn ifall du är missnöjd.

Senast ändrad: 20 juni 2016
    gnorf, Camo00, JayLar och 1 annan gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps