Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Invicta 8926

Diskussion i 'Diskussion' startad av Subby, 13 december 2015.

1. Subby
    Trådstartare

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Hej alla!

Jag är nybörjare på klockinsamlingen och har ett par fina vintages från min morfar. Nu vill jag lägga till en lite mer vardaglig klocka till samlingen. Har diggat på Invicta 8926. Den verkar vara ganska billig. Runt 800kr inkl. frakt till Sverige på Amazon. Jag har läst ett par kommentarer mot Invicta generellt men en klocka för 800kr med ett mekaniskt urverk låter ju ganska bra. Har ni några andra förslag på klockor runt det priset?

2. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
    Ah, det är nog mest hommage/kopieringen rakt av som folk här stör sig på. Jag hade personligen valt en annan klocka. Denna t.ex:

3. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Gillar du klockan så kör, men skulle själv valt en Seiko SKX009 eller SNZF17 "Sea Urchin". Är lite dyrare, men jag tycker det är ett roligare märke, som har
    mer egen design än Invicta 8926, som jag tycker kopierat Rolex. Klockorna (även Invicta) kan du köpa billigt inkl expressfrakt på: http://www.creationwatches.com
    kom ihåg att åtminstone moms tillkommer på SNZF17, och tull + moms på SKX009.