Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Invicta-klocka som verkligen kopierat Rolex Submariner?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Songer, 24 april 2016.

1. Songer
    Trådstartare

Songer Bonde

Från:
    Västerås
    Jag har uppmärksamma att Invicta med flera gång på gång kopierar Rolex-klockor till utseende.
    Det finn Seiko och andra märken som apar efter Rolex och andra märken, men just denna tycker jag är anmärkningsvärd.
    Timvisaren är till och med densamma..

Vad tycker ni?

invicta-8928OB_MED.jpg

Mr.Johansson och Chuck gillar detta.
  2. Chuck

Chuck Friends of KS

Solklar kopia, enda fördelen är att bäraren så småningom köper the real deal. Således en bra produkt, för både invicta och Rolex. Det är de väldigt medvetna om
    ;-)

3. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    jag tycker det är tråkigt :)

Stroboman gillar detta.
  4. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Always have and always will..
    Hela deras bas sortiment består av plagiat

Senast ändrad: 24 april 2016
    Mrsheepshooter, yonsson, Ola G och 1 annan gillar detta.
  5. Mr.Johansson

Mr.Johansson Torpare

Från:
    Västerås
    Sjukt lik...
    Såg en som påminde om Daytonan från Invicta.

6. MJ24

MJ24 Friends of KS

Sorgligt...

7. Songer
    Trådstartare

Songer Bonde

Från:
    Västerås
    Rolex borde stämma!

8. Songer
    Trådstartare

Songer Bonde

Från:
    Västerås
    Märkte det. Alla deras klockor reas ut på uret.se till mellan 50-75% rabatt, återspeglar det riktiga värdet kanske..

9. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Tror det är svårt att mönsterskydda (eller vad det heter) klockor.

Arsius11 gillar detta.
  10. Songer
    Trådstartare

Songer Bonde

Från:
    Västerås
    Säkert, men en visare borde vara skyddat tycker jag...

11. Donkii

Från:
    Östersund
    Dom gör så för att folk ska tro att det är en jätte bra deal och att man därför ska handla, i själva verket betalar man som du är inne på nånstans ett ordinarie butikspris för dyngan.
    Funkar likadant med skräpet man säljer på groupon, letsdeal osv.. 50-80% får folk att släppa garden och köpa på sig mer skit ;)

Weasel, Clark Kent, paradis och 1 annan gillar detta.
  12. Stefan S

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Man får inte ha konstant rea och det kan man anmäla. Nu vet jag inte om uret.se verkligen har det man jag misstänker det. Man måste ju bevaka dom under en längre tid då. Vem orkar det?
    http://www.hallakonsument.se/klaga-...ttigheter-som-konsument/rea-och-nedsatt-pris/
    Men jag tycker att detta är ett skäl att inte handla något alls från uret.se

Torsten gillar detta.
  13. Songer
    Trådstartare

Songer Bonde

Från:
    Västerås
    Jag håller med!
    Har inte läst på konsumentsköplagen så bra, är det alltså så att man inte ens får rea ut små sortiment av något?
    Tänker på Ica Maxi osv, de har alltid "extrapris" året runt på produkter.
    Men det kanske skiljer sig från rea?

14. Bikinigubben

Bikinigubben Borgare

Det var nyligen en granskning av ett klockmärke på något program vilket hade konstant rea på sina ur och dessa tvingades ändra priserna efter sändningen. De hade tidigare 20 000:- ord. pris och rea-priset var 3 000:-, vilket de senare tvingades ändra så 3 000:- var ord. pris.

Torsten gillar detta.
  15. Bikinigubben

Bikinigubben Borgare

Här är programmet och tråden om det förresten.
    http://klocksnack.se/threads/lauritz-i-blåsväder-på-uppdrag-granskning.39084/

16. Donkii

Från:
    Östersund
    Men generellt så kör matbutiker rea på olika produkter varje vecka, inte samma sortiment år ut och år in.

17. Songer
    Trådstartare

Songer Bonde

Från:
    Västerås
    Jag förrtår, det är när samma produkter reas ut hela tiden.
    Det är ju då missvisande för konsumenten.

18. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
  19. Bikinigubben

Bikinigubben Borgare

Ja, det är detta avsnittet om jag inte minns fel.

20. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
  21. Bikinigubben

Bikinigubben Borgare

Torsten gillar detta.
  22. Arsius11

Arsius11 Bonde

Från:
    Gbg
    Omega använde samma slags visare på deras Seamaster under slutet av åttiotalet/början på nittiotalet. Så nja, Invicta är inte först ut och tror inte heller Rolex är så osäkra i sin image. De får nog sålt sina klockor ändå. Om något så hjälper det väl folk att inse vilken skillnad det är i kvalitet => Du får det du betalar för

23. Songer
    Trådstartare

Songer Bonde

Från:
    Västerås
    Jaså, man lär sig något nytt varje dag!

24. Stefan S

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Invicta var faktiskt ett gammalt ärevördigt märke som gjorde ur av hög kvalitet vad jag förstår. Vill minnas ett fickur i Antikrundan. 1991 köptes i alla fall namnet av ett amerikanskt bolag som gjorde det till vad det är idag. Hittat info här:
    http://forums.watchuseek.com/f71/invicta-watches-good-quality-watches-72706-11.html
    Plöjer man lite i tråden så framgår att dom är ökända för sina bluff-listpriser så man kanske inte skall anklaga Uret.se här. Fast Uret skulle öka betydligt i cred om dom slängde ut dom ur sortimentet.

Affe och Arsius11 gillar detta.
  25. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Kanske för oss på klockforum, tror dock ändå att Invicta säljer rätt så mycket faktiskt. Snygga klockor för lite pengar. Varför slänga ut en (förmodad) kassako för att tjäna lite extrapoäng hos klocknördad liksom..

26. BoEtt

BoEtt Borgare

Från:
    Örebro
    Är kluven inför de här... aldrig kul med så uppenbara "kopior" men har lättare att acceptera homeage för de som inte har råd men ändå vill ha nåt snyggt på armen. Däremot alla dessa Kina och Indien kopior ger mig sura uppstötningar. :depressed:

27. Stefan S

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Dom får gärna sälja dom. Det kanske inte är marknadens sämsta skräp, storlek och utseende är ju faktiskt en smaksak o_O
    Men att skriva ut "Rek.pris 24.950 kr" på denna är allt annat än ok http://www.uret.se/invicta-svart-stal-o5000-mm-p-66223.html
    Men jag borde väl klaga hos Hallå Konsument och inte här...

28. Magido

Magido Stadsbo

Det är väl nästan mer skrämmande att så många köper klockan?
    Jag brukar alltid uppmana människor till att inte köpa kopior (Även om jag surt erkänner att jag själv ägt en kopia)
    För pengarna som folk lägger på kopior nu för tiden så kan man få ett billigare ur av kvalité...

Men köper med den klockan så gör man ju det just för att människor skall tro att det är en tt Sub.
    Submarinern är ju onekligen den mest igenkända klockan ibland den breda skaran... Och jag måste erkänna att jag själv blir lurad av en Invictia vid första anblick ifrån avstånd..

29. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Väldigt tråkigt :( men man säger ju att kopiering är den högsta formen av smicker...

30. Oniel

Oniel Stadsbo

Ur och Penn har gjort en sub kopia också som är väldigt lik original till utseende vid en snabb blick.

willbur gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield