• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Invicta och dess prissättning

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3170/vara/1297944
0.jpg

rena rama klippet mao?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Invicta är ganska roligt!

För något år sedan när när jag var i Vegas bodde vi på Caesars Palace, typ i korridoren till poolen så fanns det en Invicta butik, alltid knökfull när man gick förbi.... Tänkte att de kan ju inte vara riktiga rövarpriser i butiken om dem nu har så mycket kunder, så kikade i skyltfönstret och möttes utav HELT ABSURDA PRISER. Skrattade lite men tänkte inte mer på det.
Dagen efter ligger jag i solstolen bredvid en man som precis köpt en Invicta i butiken, en stor guldpläterad sak med låtsas is på bezeln.
Vi började prata lite klockor då han såg vad jag hade. Han berättade att han betalade 8000$ för sin nya Invicta...... Blev nästan ledsen....
...a fool and his money...
 

Buckshot

Panerai
Kommentar från uret angående Invicta; "Invicta är ett speciellt märke som är dyrt ute på marknaden men vi kan köpa hem dem billigt."
Säljs verkligen en 100 000 kr plastklocka från Invicta för fullpris någonstans ?
 

lofgreno

Audemars
Otroligt fula klockor. Att folk lägger såna pengar på det är ju helt sjukt.
Men men, med tanke på detta så lär ju Invicta ha bra marginaler så nåt rätt gör dom ju bevisligen...
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Otroligt fula klockor. Att folk lägger såna pengar på det är ju helt sjukt.
Men men, med tanke på detta så lär ju Invicta ha bra marginaler så nåt rätt gör dom ju bevisligen...

Jag skulle vilja veta om det finns någon någonsin som betalat 23000usd msrp :D ... och hur förbannad den personen blev när den sen säljs för 3800usd
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag skulle vilja veta om det finns någon någonsin som betalat 23000usd msrp :D ... och hur förbannad den personen blev när den sen säljs för 3800usd
Det kan vi nog säkert säga att ingen har. Utseende är en smaksak men den är knappast värd ens $3800, saknar fakta här. Orimliga listpriser är väl inget unikt för Invicta men dom har tagit det till en ny nivå. Är detta ett stort problem? Kanske inte men riktigt fult. Har sett på Blocket att det begärts flera gånger det pris man kan hitta den ny för med hänvisning till listpriset men vill tro att han inte lyckades med det, den var nämligen riktigt jäkla ful. Skall påpeka att Invicta en gång i tden var ett "riktigt" märke, om ni stöter på vintage.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Hade ingen aning om att de säljer klockor i prisklasserna 60k+. Jag har endast sett massa kopior på submariners.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor

Jpg

Cartier
2-Faktor
Hjälp! Det här var nytt för mig. Brukar iofs inte bläddra i invictabacken. Har nån sett insidan av en sådan nån gång? Står det glycine i äkta plast där nu?
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Man blir ju bara matt av dylika dumheter. Vem är det som tänker att "nämen jag sätter priset till 653', det känns rimligt". Urets cred faller pladask. Oavsett om det är Invicta som sätter priset, så är det generalknas av Uret.se att lägga ut den öht. Avgå!
Ok, tar tillbaka min tidigare aversion mot prissättningen. Hade missat klargörandet från uret.se. My bad!
"Uret.se tillhandahåller alltid bra Invicta klockor priser. Rekommenderade priser på hemsidan uppdateras löpande. Prisjusteringar på Invicta klockor är beroende av bland annat konjunktur och materialpriser. På grund av att Invicta är en så pass populär klocka så bidrar det till att priset ligger på de övre gränserna. Det är dock förståeligt, klockor från Invicta är precis så bra som priserna skvallrar om, och du kommer med all säkerhet att bli mycket nöjd med det som klockan kommer att ge dig. Trots det höga priset ska du absolut inte rygga tillbaka, det är nämligen så att vi här på uret.se ofta har rullande kampanjer och reor, i synnerhet Invicta rea, vilket kommer vara väldigt förlåtande mot din plånbok då du inte alla behöver betala lika mycket som det normalt skulle kosta."
 
Topp